تولید محتواسئو

تاثیر استفاده از تصاویر موجود در اینترنت در سئو و رتبه بندی سایت

آیا استفاده از تصاویر موجود در اینترنت در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد؟

شخصی از جان مولر که عضوی از Google است در توئیتر پرسید که ” آیا استفاده از تصاویر موجود در اینترنت در سئو سایت و رتبه بندی گوگل تاثیر می گذارد؟

در واقع این شخص معتقد بود که استفاده از تصاویر موجود در اینترنت برای تولید محتوا، تاثیر منفی در سئو سایت ایجاد می کند.

جان مولر در پاسخ آن فرد این کامنت را منتشر کرد:

” این موضوع به طور مستقیم با رتبه بندی مرتبط نیست. “

شاید این جمله در نگاه اولیه کمی مبهم به نظر برسد اما با استدلال بیشتر می توان به این نتیجه رسید که در واقع استفاده از تصاویر موجود در اینترنت بر روی رتبه بندی گوگل تاثیر نمی گذارد.

نتایج جستجو حاوی وبسایت هایی است که در حالی که از تصاویر موجود در اینترنت استفاده کرده اند اما دارای رتبه های خوبی هستند. برای نمونه می توان به وبسایت Search Engine Journal اشاره کرد که در حوزه سئو فعالیت می کند و با وجود این که در اکثر مقالات خود از تصاویر موجود در اینترنت استفاده می کند، دارای رتبه ی خوبی در نتایج موتور های جستجو می باشد.

یک ایده دیرینه در سئو وجود دارد که محتوای غیر اصلی یک عامل منفی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به حساب می آید. بدیهی است که برخی مطالب که غیر اصلی هستند، قادر به رتبه بندی نیستند.

اما اگر بخواهیم از یک زاویه ی دیگر به این موضوع نگاه کنیم در می یابیم که اگر گوگل استفاده از تصاویر موجود در اینترنت را به عنوان یک عامل منفی در رتبه بندی در نظر بگیرد، آنگاه بیش از نیمی از مطالب موجود در اینترنت رتبه بندی نخواهند شد.

جان مولر در ادامه ی کامنت خود به این موضوع اشاره کرد که:

” اگر در جستجو برای تصاویر، شما از تصویر یکسانی که در وبسایت های مختلف وجود دارد استفاده کنید، کار سختی را برای رتبه بندی برای آن در پیش خواهید داشت. این موضوع بیشتر بر روی جستجوکنندگان تاثیر می گذارد. برای مثال فرض کنید که شما از تصویری که به طور آشکار کپی است استفاده کنید، آیا نرخ تبدیلی دریافت خواهید کرد؟ “

 

چگونه از تصاویر موجود در اینترنت برای تاثیر در سئو استفاده کنیم؟

بهترین زمان برای استفاده از تصاویر موجود در اینترنت برای تاثیر گذاری در سئو و رتبه بندی گوگل، زمانی است که یک استراتژی برای این کار داشته باشید.

 

آیا تصویر دقیقاً به موضوع مورد نظر اشاره می کند؟

 

بعضی اوقات تصاویر به صورت استعاری استفاده می شوند و این کار همیشه بهترین کار ممکن نیست.

برای نمونه استفاده از تصویری از مسابقات ماشین سواری برای مقاله ای در مورد مسابقه برای موفقیت، تصویر مناسبی نمی باشد.

این مثال،  نمونه ای از استفاده از تصویری است که کلمه “مسابقه” را در یک متن با موضوع متفاوت بیان می کند.

مطمئنا این تصویر، تصویری نیست که بتواند اهداف شما برای افزایش نرخ تبدیل، استفاده کاربران از محصولات شما، کلیک بر روی یک لینک و… را برآورده کند.

انتخاب بهتر در این زمینه می تواند یک تصویر رویایی باشد. تصویری که بتواند فواید استفاده از محصولات شما را به بازدید کننده القا کند. این تصویر می تواند تصویر یک فرد فارغ التحصیل از دانشگاه، یک فرد ثروتمند و یا هرتصویری که مربوط به محصول شما است، باشد.

نکات بالا قسمتی از یک استراتژی برای استفاده از تصاویر است که می تواند منجر به تبدیل بازدید کننده به مشتری شود.

 

آیا تصاویر در قطعه های برجسته (Featured Snippet) موثر می باشند؟

این یک آزمایش خوب برای بررسی چگونگی ارتباط یک تصویر با موضوع است. بررسی تصاویر بکار رفته در قطعه های برجسته راهی مناسب برای بهبود درک شما از معنای مرتبط بودن تصویر برای موضوع یک صفحه وب است.

آیا استفاده استراتژیک از تصویر های موجود در اینترنت به رتبه بندی آن در یک قطعه برجسته کمک خواهد کرد؟ این موضوع قابل بحث است.

اگر تصاویر به گونه ای باشند که اشاره ی واضحی به موضوع مورد نظر داشته باشند، می توانند باعث تعامل با بازدیدکنندگان شوند.

 

آیا تصاویر سبب افزایش نرخ تبدیل مشتری می شوند؟

تاثیر تصاویر در نرخ تبدیل

برای نمونه می توان به یک شرکت اشاره کرد که از تصویری که در آن استفاده کنندگان از محصولات ارائه شده به نمایش گذاشته شده اند، استفاده می کند. در واقع این شرکت یه قشر خاص را مورد هدف خود قرار می دهد. افراد با مشاهده این تصاویر و تصور خود در موقعیت افراد تصویر، درک بهتری از مزایای یک محصول پیدا می کنند. این موضوع سبب افزایش نرخ تبدیل مشتری می شود.

 

نتیجه گیری

استفاده از تصاویر موجود در اینترنت تاثیر منفی در سئو و رتبه بندی سایت شما در گوگل ندارد، بلکه استفاده استراتژیک از آن ها سبب افزایش ارتباط مطالب شما با موضوع مورد نظر می شود. شما باید سعی کنید تا در هنگام انتخاب تصاویر، تصاویری را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با موضوع شما داشته و به طور شفاف و واضح به آن اشاره کنند. انتخاب تصاویر مناسب و با کیفیت سبب افزایش تاثیر گذاری بر روی مخاطبان و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل مشتری می شود.

 

با دیگر مقالات آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو همراه باشید:

5 ابزار سرچ کنسول گوگل که از آن بی خبر بودیم

تاثیر نرخ کلیک (CTR) در سئو وب سایت چقدر است؟

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
منبع
search engine journal
برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن