استارتاپبازاریابی و فروش

ارتقای برندینگ | چگونه برندینگ خود را ارتقا داده و بهبود ببخشیم؟

برندینگ، روش های ارتقای برندینگ

چگونه اقدام به ارتقای برندینگ کنیم؟

برندینگ یک بخش اصلی از استراتژی بازاریابی می باشد. اگر یک استراتژی خوب برای برندینگ خود طراحی کنید، مردم با نام تجاری شما، شرکت شما و وب سایت شما بیشتر آشنا خواهند شد. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که برندینگ چیست و چگونه به شما در بهینه سازی وب سایت کمک می کند. در ادامه ترفندهایی را به شما بیان خواهیم کرد که از طریق آن ها می توانید به ارتقای برندینگ خود بپردازید.

 

برندینگ چیست؟

برندینگ فرآیندی است که در آن شما یک تصویر واضح و منحصر به فرد از محصول و یا کمپانی خود در ذهن مخاطبان ایجاد می کنید. مخاطبان باید بتوانند برند شما را تشخیص دهند. فرقی نمی کند که این موضوع در فیس بوک و یا در یک فروشگاه اتفاق افتد، در هر حالت مخاطبان باید بتواند محصولات برند شما را تشخیص دهند.  تصویری که شما از برند خود در ذهن مخاطبان ایجاد می کنید به عنوان لباس فرم کمپانی شما محسوب می شود.

برندینگ کار آسانی نیست. برای طراحی یک استراتژی برندینگ خوب، در ابتدا باید مشخص کنید که برند شما در چه حوزه ای فعالیت می کند. کمپانی شما چه اهدافی دارد؟ چه ارزش هایی حائز اهمیت هستند؟ چه شیوه ای از ارتباط بر روی مخاطبان شما موثرتر است ( رسمی یا غیر رسمی)؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

 

چرا بهبود برندینگ برای سئو مهم می باشد؟

اگر شما یک استراتژی باکیفیت و حرفه ای برای برندینگ خود داشته باشید، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، کار بسیار ساده تری خواهد بود. این کار احتمال آگاهی مخاطبان از برند شما را افزایش خواهد داد. نام تجاری شما می تواند انگیزه ای برای کلیک روی لینک وب سایت شما در نتایج جستجو ایجاد کند. ( حتی اگر در رتبه اول نتایج جستجو قرار نداشته باشد! ) و اگر شما برندینگ خود را به طرز صحیح و خوبی اتجام دهید، مخاطبان به جستجوی برند شما خواهند پرداخت. در این حالت شما کار بسیار آسان تری برای رتبه بندی در نتایج جستجو خواهید داشت.

در ادامه ی مقاله ترفند هایی را بیان خواهیم کرد که از طریق آن ها می توانید یک استراتژی برندینگ موفقیت آمیز را برای خود طراحی کنید.

 

ثابت قدم باشید

ثابت قدم باشید

مهم ترین نکته در ارتقای برندینگ این است که همیشه ثابت قدم باشید. یک سبک خاص برای خود ایجاد کرده و آن را حفظ کنید. یک لوگو برای خود طراحی کرده و آن را حفظ کنید. اهداف خود را مشخص کرده و آن ها را حفظ کنید. اگر شما در راه معرفی برند خود ثابت قدم باشید، مردم نیز از برند شما شناخت پیدا کرده و آن را در ذهن خود جای خواهند داد.

 

برای برند خود یک شعار طراحی کنید و سعی کنید آن را در دید مخاطبان قرار دهید

طراحی شعار

شعارهایی که شما انتخاب می کنید، مهم ترین پیام یا اطلاعات در مورد محصولات شما را در قالب یک جمله بیان می کنند. حتما این جمله را در وب سایت خود قرار دهید. برای مثال می توانید شعار برند خود را در زیر لوگوی خود جای دهید.

سعی کنید تا جای ممکن شعارهایتان واضح و شفاف باشند. از تعدادی کلمه استفاده کنید تا به طور واضح در مورد موضوع کلی وب سایت خود توضیح دهید. شما می توانید از طریق شعارهایی که طراحی می کنید، شخصیت برند خود را به مخاطبان خود بیان کنید. استفاده از شعارهایتان بر روی محصولاتی که ارائه می کنید نیز بسیار توصیه می شود.

 

از تصاویر استفاده کنید

استفاده از تصاویر

تصاویر جنبه بسیار مهمی از استراتژی برندسازی شما هستند. شما می توانید از تصاویر در وب سایت، شبکه های اجتماعی و یا در پوستر های تبلیغاتی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که تصاویر مناسب برند شما بوده و با آن ارتباط داشته باشند. برای مثال اگر شما فروشنده کفش هستید، نمی توانید از تصاویر حیوانات استفاده کنید. شما باید از تصاویری استفاده کنید که علاوه بر مرتبط بودن با برند شما، مزیتی از محصولات و یا خدمات شما را به بازدیدکنندگان نشان دهند. استفاده از تصاویر مناسب سبب می شود تا مخاطبان تنها با مشاهده تصاویر، برند شما را به یاد بیاورند. برای آگاهی بیشتر در مورد تاثیر تصاویر در سئو می توانید به مطالعه مقاله ” تاثیر استفاده از تصاویر موجود در اینترنت در سئو و رتبه بندی سایت ” بپردازید.

از نام برند خود استفاده کنید

استفاده-از-نام-برند

سعی کنید تا نام شما در ذهن مخاطبان حک شود. نام برند شما باید به گونه ای باشد که مخاطبان شما آن را به خاطر بسپارند. از نام برند خود در وب سایت یا شبکه های اجتماعی به صورت مداوم استفاده کنید. مخاطبان شما باید نام برندتان را به صورت مکرر مشاهده کرده و بخوانند تا در ذهن آن ها باقی بماند.

 

از لوگوی خود استفاده کنید

استفاده از لوگو

لوگوی شما از اهمیت بسیار بالایی برای استراتژی ارتقای برندینگ شما برخوردار می باشد. برندینگ موضوعی فراتر از طراحی یک لوگوی عالی می باشد. لوگوی شما باید به گونه ای باشد که مردم بتوانند آن را به راحتی شناخته و تشخیص دهند. طراحی یک لوگو نباید هزینه ی زیادی برای شما داشته باشد.

زمانی که شما یک لوگوی عالی طراحی کردید، سعی کنید تا بیشترین استفاده را از آن داشته باشید و آن را به نمایش مخاطبان خود بگذارید. شما می توانید از لوگوی خود در وب سایت، شبکه های اجتماعی، پوسترهای تبلیغاتی، محصولات و … استفاده کنید.

رنگ هایی که در لوگوی خود از آن ها استفاده می کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. سعی کنید تا از رنگ های یکسانی در وب سایت، شبکه های اجتماعی یا سایر مکان ها برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. در این صورت رنگ هایی که استفاده می کنید به بخشی از برند شما تبدیل خواهند شد. در این صورت مردم تنها با مشاهده ی رنگ ها در پست های شما، برند شما را تشخیص خواهند داد.

شما می توانید از طریق وب سایت logonomy.ir به طراحی لوگوی خود بپردازید.

 

نتیجه گیری

برندینگ فعالیتی است که از طریق آن می توانید کمپانی، وب سایت و یا کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید. داشتن یک استراتژی خوب برای برندینگ سبب می شود تا مردم و موتورهای جستجو برند شما را شناخته و از محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید آگاه شوند. اگر شما برندینگ خود را به طرز صحیح و خوبی اتجام دهید، مخاطبان به جستجوی برند شما خواهند پرداخت. در این حالت شما کار بسیار آسان تری برای رتبه بندی در نتایج جستجو خواهید داشت.

در این مقاله سعی کردیم تا ترفندهایی را برای شما بیان کنیم که از طریق آن ها بتوانید اقدام به ارتقای برندینگ خود کنید. این ترفندها عبارت اند از:

  • ثابت قدم باشید
  • برای برند خود یک شعار طراحی کنید و سعی کنید آن را در دید مخاطبان قرار دهید
  • از تصاویر استفاده کنید
  • از نام برند خود استفاده کنید
  • از لوگوی خود استفاده کنید

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن