آموزش سئو مقدماتیسئو

استفاده از کلمه کلیدی متفاوت برای بهینه سازی | عدم تکرار کلمات کلیدی

رقابت محتوای خودی، keyword cannibalization

چرا باید از کلمات کلیدی تنها یکبار استفاده کرد؟

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که شما می خواهید به وسیله ی آن ها در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی شوید. شما باید از کلمه کلیدی موردنظر خود تنها برای یک بار و یک محتوا استفاده کنید. اما چرا اینگونه است؟  در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

با مقالات خود رقابت نکنید!

دلیل اصلی که نباید از کلمات کلیدی خود بیش از یکبار استفاده کنید این است که از رقابت محتوای خود با یکدیگر در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنید. به این اتفاق  keyword cannibalization گفته می شود. اگر شما دو مقاله را برای یک کلمه کلیدی یکسان بهینه سازی کنید، در واقع به گوگل بیان می کنید که هردوی این مقالات برای افرادی که کلمه کلیدی موردنظر را جستجو می کنند، مناسب هستند و شما می خواهید که هردوی  آن ها در نتایج جستجو به مخاطبان ارائه شوند. این اتفاق به ندرت و سختی رخ می دهد.

شما باید یک وب سایت با اعتبار دامنه ی بسیار بالا داشته باشید که دو مقاله با کلمه کلیدی یکسان در بین 10 نتیجه ی برتر جستجو قرار گیرد. هیچوقت از یک کلمه کلیدی برای بهینه سازی دو محتوا از وب سایت خود استفاده نکنید. سعی کنید تا در انتخاب کلمات کلیدی تنوع داشته باشید تا مانع از رقابت محتوای خود با یکدیگر شده و از آسیب به رتبه ی خود در نتایج جستجو جلوگیری کنید.

 

رتبه بندی برای عبارت کلیدی مورد نظر

فرض کنید که شما می خواهید یک فروشگاه برای ” غذای حیوانات ” راه اندازی کنید. بهینه سازی تمامی مطالب خود برای عبارت ” غذای حیوانات ” استراتژی صحیحی نمی باشد. پس باید در این شرایط چه کاری انجام داد؟ شما می توانید با انجام تحقیقات کلمات کلیدی، کلمات و عبارات کلیدی متنوع تری برای محتوای وب سایت خود پیدا کنید. برای این کار می توانید از ابزار های رایگان آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو از قبیل بررسی جایگاه کلمه کلیدی در گوگل، بررسی جایگاه کلمه کلیدی در بینگ، تحقیق و شناسایی کلمه کلیدی و … استفاده کنید.

 

آیا می توان از یک کلمه کلیدی بیش از یکبار استفاده کرد؟

استفاده دوباره از کلمات کلیدی

رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی زمانی ممکن است که مقالات تولیدی شما، کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. علاوه بر این ساختار وب سایت شما باید در بهترین سطح ممکن باشد تا شما مطمئن شوید که محتواهایتان رتبه بندی می شوند. اما پیش از آن که اعتبار دامنه وب سایت شما به سطح بالایی نرسیده باشد و محتوای شما رتبه بندی خوبی دریافت نکنند، نباید از یک کلمه کلیدی بیش از یک مرتبه استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

استفاده چندباره از یک کلمه کلیدی برای بهینه سازی محتوای وب سایت، به منزله ی رقابت با نیروهای خودی می باشد. اگر شما دو یا چند مقاله را برای یک کلمه کلیدی یکسان بهینه سازی کنید، آن ها برای رتبه بندی در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت خواهند کرد. برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید به تحقیقات کلمات کلیدی پرداخته و کلمات کلیدی متنوعی را برای محتوای متفاوت وب سایت خود انتخاب کنید تا از فرآیند keyword cannibalization و آسیب به رتبه خود جلوگیری کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن