آموزش سئو مقدماتیسئو

اهمیت طول کلمه کلیدی برای سئو | چرا طول کلمه کلیدی برای سئو مهم است؟

کلمه کلیدی ، اهمیت طول کلمه کلیدی برای سئو

چرا طول کلمه کلیدی برای سئو مهم است؟

بسیاری از افراد از اهمیت طول کلمه کلیدی برای سئو آگاه نمی باشند. بهینه سازی صفحات و محتوای وب سایت به وسیله ی کلمات کلیدی، به مخاطبان شما کمک می کند تا ساده تر بتوانند مطالب شما را پیدا کرده و به آن ها دستیابی پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم تا به یک جنبه ی بخصوص از کلمات کلیدی بپردازیم؛ طول کلمات کلیدی. ما قصد داریم تا به شما بیان کنیم که طول کلمات کلیدی چه تاثیری بر روی سئوی وب سایت دارند و در چه زمانی باید از کلمات کلیدی کوتاه و یا کلمات کلیدی بلند استفاده کنید. با آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو همراه باشید.

 

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه یا عیارت کلیدی به کلماتی گفته می شود که شما دوست دارید تا به وسیله ی آن ها در موتورهای جستجو یافت شوید. در واقع مخاطبان شما باید در موتورهای جستجو به جستجوی این کلمات یا عبارات بپردازند تا به وب سایت شما و محتوای آن دسترسی پیدا کنند. گاهی اوقات کلمی کلیدی شامل تنها یک کلمه می شود اما در اکثر مواقع از چندین کلمه تشکیل شده است. به همین دلیل است که از نام عبارت کلیدی نیز برای آن استفاده می شود. برای نمونه اگر شما بخواهید تا محتوای شما برای عبارت کلیدی ” غذاهای سالم ” رتبه بندی شود، باید محتوای خود را برای آن بهینه سازی کنید. عبارت کلیدی شما می تواند طولانی تر نیز باشد. برای نمونه شما می توانید محتوا یا مقاله ای در زمینه ” غذاهای سالم برای کودکان ” تولید کرده و آن را برای همین عبارت بهینه سازی یا سئو کنید.

 

اهمیت طول کلمه کلیدی برای سئو

اهمیت طول کلمه کلیدی برای سئو

روش های مختلفی برای انتخاب عبارت کلیدی برای پست ها یا صفحات شما وجود دارد. شما می توانید مقاله خود را برای یک کلمه کلیدی کوتاه و عمومی بهینه سازی کنید. این کلمات، کلماتی هستند که حجم جستجو و ترافیک بالایی دارند اما باید در نظر داشته باشید که در عین حال دارای رقابت بیشتری نیز برای رتبه بندی می باشند و دریافت یک رتبه ی خوب برای این کلمات کلیدی در نتایج موتورهای جستجو کار بسیار سختی می باشد. برای نمونه شما می توانید از کلمه کلیدی ” غذا ” برای بهینه سازی مطالب خود استفاده کنید اما باید بدانید که مطمئنا وب سایت های بسیار زیادی مطالب خود را برای این کلمه ی کلیدی بهینه سازی کرده اند. طول کلمه کلیدی رابطه عکس با رقابت آن دارد.

طول کلمه کلیدی

شما همچنین می توانید مطالب خود را برای کلمات کلیدی طولانی تر بهینه سازی کنید که تخصصی می باشند. این عبارات طولانی با نام عبارات کلیدی طولانی یا  long-tail keyphrase شناخته می شوند. این عبارات حجم جستجوی کمتری دارند و ترافیک کمتری دریافت می کنند اما نرخ تبدیلی که می توانید از طریق آن ها دریافت کنید بسیار بیشتر از کلمات کلیدی کوتاه می باشد. زیرا این عبارات به صورت تخصصی به یک محصول یا خدمات اشاره می کنند. برای نمونه کلمه کلیدی ” غذا ” حجم جستجوی بسیار بالایی دارد در حالی که عبارت کلیدی ” غذاهای سالم برای کودکان ” از حجم جستجوی بسیار کمتری برخوردار است. اما در مقابل افرادی که از عبارت کلیدی طولانی برای جستجوی خود استفاده می کنند، با احتمال بیشتری به مقصود خود دستیابی پیدا می کنند.

کلمات کلیدی کوتاه یا طولانی؟

بهینه سازی مطالب برای عبارات کلیدی طولانی کار سخت تری می باشد. زیرا شما باید از یک عبارت طولانی در متن خود برای چندین بار استفاده کنید. اگر به درستی و در قسمت های مناسب از عبارت کلیدی خود استفاده نکنید، خوانایی آن را کاهش خواهید داد.

استفاده از کلمات کلیدی کوتاه، شاید کار را برای بهینه سازی مطالب آسان تر کنید اما باید در نظر داشته باشید که این کلمات از رقابت بسیار بالایی برخوردار هستند و رتبه بندی برای آن ها در نتایج موتورهای جستجو یک کار بسیار سخت به شمار می رود.

شما می توانید از ابزار های رایگان آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو از قبیل بررسی جایگاه کلمه کلیدی در گوگل، بررسی جایگاه کلمه کلیدی در بینگ و همچنین تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی در راستای انتخاب مناسب و صحیح کلمات و عبارات کلیدی برای محتوای خود و موفقیت در زمینه رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

کلمات و عبارات کلیدی مناسب به شما در رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو کمک می کنند. پس با توجه به اهمیتی که دارند باید استفاده آگاهانه و عاقلانه ای از آن ها داشته باشید. پس از این که تحقیقات کلمه کلیدی خود را انجام دادید و به یک نتیجه رسیدید، می توانید از ابزارهای رایگان ما برای مسمم شدن در انتخاب خود استفاده کنید.

شما باید توجه داشته باشید تا حد امکان از کلمات و عبارات کلیدی استفاده کنید که رقابت کمتری نسبت به سایر کلمات داشته باشند. رقابت کمتر به منزله ی رتبه بندی آسان تر در نتایج موتورهای جستجو می باشد. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که طول کلمه کلیدی با رقابت آن رابطه عکس دارد. پس از انتخاب کلمه کلیدی مناسب، محتوای خود را برای آن بهینه سازی کنید. بهینه سازی صحیح سبب آن می شود که مخاطبان شما به آسانی به محتوای وب سایت شما دستیابی پیدا کنند.

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن