اخبار و رویدادشبکه های اجتماعی

اینستاگرام در حال گذر از توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی خبری

اینستاگرام در حال گذر از توییتر در بین نسل جوان

گزارشی از صنعت اخبار دیجیتال نشان می دهد که اینستاگرام در حال گذر از توییتر است و به منبع محبوب تری در بین نسل جوان تبدیل شده است.

اینستاگرام در حال افزایش محبوبیت خود به عنوان یک رسانه اشتراک گذاری خبر در بین جوانان 18 تا 24 سال است و بر اساس تحقیقات به زودی در این امر از توییتر پیشی خواهد گرفت.

بر اساس تحقیقات انجام شده، تعداد کاربرانی که از اینستاگرام برای دسترسی به اخبار روز استفاده می کنند، نسبت به سال 2018 دوبرابر شده است.

دلیل این افزایش جوانان زیر 25 سال هستند. بر اساس آمار، بیش از 60 درصد جوانان از اینستاگرام برای دسترسی به اخبار استفاده می کنند.

بر اساس تحقیقات، جوانان تمایل بیشتری به استفاده از رسانه های اجتماعی برای آگاهی از اخبار نسبت به استفاده از وبسایت ها و نرم افزار های خبری دارند.

تحقیقات بیان می کنند که:

” امروزه دسترسی به اخبار، بسیار پراکنده تر از پیش است. در بین تمامی کشورها، تنها 28 درصد از افراد از وبسایت ها یا نرم افزار های خبری برای دستیابی به اخبار استفاده می کنند.

افرادی که سن آن ها بین 18 الی 24 سال است، ارتباط بسیار کمتری با وبسایت ها و نرم افزار های خبری دارند و تمایل بسیار بیشتری به دستیابی به اخبار از طریق شبکه های اجتماعی دارند.”

11 درصد از افراد از اینستاگرام برای دسترسی به اخبار استفاده می کنند که تنها 1 درصد با توییتر اختلاف دارد.

اینستاگرام در حال گذر از توییتر

مطمئنا باید به این نکته اشاره کرد که اینستاگرام به عنوان منبعی برای اخبار در نظر گرفته نمی شود.

در زمان های گذشته اکثر افراد از توییتر برای اشتراک گذاری و دسترسی به اخبار استفاده می کردند و اینستاگرام بیشتر به عنوان پلتفرمی برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو ها برای سرگرمی در نظر گرفته می شد.

با این حال ، تخصص اینستاگرام در محتوای تصویری دقیقاً همان چیزی است که آن را به عنوان منبع خبری برای افراد جوان جذاب می کند.

” اینستاگرام در بین جوانان بسیار محبوب می شود. آن ها اکثرا به داستان هایی علاقه دارند که با تصاویر بصری، به سادگی و به خوبی هرچه تمام تر ارائه می شوند. ” نیک نیومن

 

اینستاگرام در حال حاضر راه طولانی ای برای پشت سر گذاشتن فیس بوک در پیش روی خود دارد. فیس بوک امروزه محبوب ترین شبکه اجتماعی برای انتشار و دستیابی به اخبار است.

یوتیوب در رتبه دوم محبوب ترین رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اخبار قرار دارد و واتساپ، توییتر و اینستاگرام به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

اینستاگرام در حال گذر از توییتر است؛ اگر اینستاگرام به روند افزایش مخاطب خود ادامه داده و هر ساله تعداد کاربرانش را دو برابر کند، مدت زمانی طول نمی کشد که از توییتر پیشی گرفته و به یوتیوب و فیس بوک برسد.

 

رسانه های اجتماعی منبع قابل اعتمادی برای دستیابی به اخبار نیستند.

بر خلاف استفاده بسیار زیاد از رسانه های اجتماعی به عنوان منبعی برای اخبار، رویترز اعلام کرده است که رسانه های اجتماعی از کمترین اعتبار و اعتماد برای دسترسی به اخبار برخوردار هستند.

در ایالات متحده، تنها 14 درصد از افراد به اخباری که در رسانه های اجتماعی مشاهده می کنند اعتماد دارند در حالی که 22 درصد از آن ها به اخبار موجود در موتور های جستجو اعتماد می کنند.

برای کسانی که به اخبار رسانه های اجتماعی اعتماد دارند، اینستاگرام در رتبه دوم از آخر قرار دارد. فیس بوک در این زمینه نیز در صدر قرار دارد و یوتیوب و توییتر به ترتیب آن را دنبال می کنند.

اینستاگرام و توییتر

درصد افرادی که در ایالات متحده به اخبار اعتماد دارند بسیار کم است. اگرچه 29 درصد آن ها بیان می کنند که به هر اخباری اعتماد می کنند.

رسانه های آنلاین – از جمله رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها و نرم افزار ها – محبوب ترین وسیله برای دستیابی به اخبار در ایالات متحده هستند.

رسانه های اجتماعی بزرگترین زمینه برای رشد در هنگام ارائه اخبار هستند. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، رسانه های اجتماعی تنها منبعی هستند که محبوبیتشان در طی سال های اخیر رشد کرده است.

همانطور که مشاهده می کنید اخبار پرینت شده، از جمله روزنامه و مجلات کاهش شدیدی در محبوبیت خود تجربه کرده اند.

خلاصه:

همانطور که در مقاله گفته شد، اینستاگرام در حال گذر از توییتر است. ما در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی دلایل افزایش محبوبیت اینستاگرام در زمینه ارائه اخبار پرداخته و درصد اعتماد مردم به این اخبار را بیان کنیم. همچنین شبکه های اجتماعی را بر اساس اعتبار آن ها و اعتماد مردم رتبه بندی کرده و به بررسی رشد آن ها در طی سال های اخیر بپردازیم.

همچنین با دیگر مقالات آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو همراه باشید:

دلایل نیاز به استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

تولید محتوا برای گوگل و روش های افزایش ترافیک با محتوا

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
منبع
search engine journal
برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن