تولید محتواسئو

تولید محتوا برای گوگل و روش های افزایش ترافیک با محتوا

سئوی درون صفحه ای، بازریابی محتوا، کلمات و عبارات کلیدی خاص و طولانی، محتوای سفارشی، تجربه کاربری

در این مقاله قصد داریم در مورد تولید محتوا، روش هایی که باعث افزایش ترافیک با محتوا و در واقع تولید محتوا برای گوگل می شود را شرح دهیم، اما قبل از پرداختن به این موضوع پیش زمینه ای در مورد تولید محتوا خواهیم داشت.

محتوا (Content) یا درون مایه به معنای انچه قصد تعریفش را داریم است و عموم مردم فکر میکنند که محتوا صرفا به معنای نوشتار است ولی محتوا در واقع دربرگیرنده تمام داده ها از جمله: تصاویر، پادکست، فایل های صوتی، تصویری و… است.

در باب اهمیت محتوا برای هر استارت آپ یا کسب و کار باید بگوییم که محتوا ستون فقرات یک کسب ‌وکار موفق است و همچنین SEO درون صفحه ای یا On-page ستون فقرات بازاریابی محتوا و سئو می باشد. پس برای اینکه محتوای شما بتواند ورودی گوگل مناسب دریافت نماید باید محتوایتان را بر اساس استراتژی و قوانین سئوی درون صفحه ای تولید نمایید.

محتوای وب (Web Content) به معنای مطالب و موادیست که سایت شما را تشکیل داده اند و تولید محتوا مسئله ای فراتر از نویسندگی و نمایش مطلب است، احتمالا این جمله را شنیده‌اید که “محتوا پادشاه است”  اما کاری بیشتر از صرفا “محتوا” برای بازاریابی محتوا موفق وجود دارد. در نتیجه باید محتوایی را منتشر کنید که ترافیک موتور های جستجو، مخصوصا گوگل را جذب کرده و کسب‌ وکار شما را رشد ‌دهد.

در واقع تولید محتوا به معنای نویسندگی، ویراستاری و خلق محتوایی جذاب و مفید برای جامعه هدف بخصوص در حرفه دیجیتال مارکتینگ است.

در هنگام تولید محتوا برای گوگل و اینکه محتوای شما ترافیک و ورودی گوگل بیشتری را دریافت نماید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

برای افزایش ورودی گوگل از کلمات و عبارات کلیدی خاص و طولانی (Long Tail Keywords) استفاده کنید

تعاریف:

  • عبارات: مجموعه ای از کلمات که در کنار هم یک مفهوم را میرسانند و میتوانند خارج از ساختار جمله که شامل فعل، فاعل و… میشود باشند، برای مثال:”دانلود سریال ایرانی”.
  • کلمات و عبارات کلیدی: کلماتیست که کاربر با مراجعه به موتور های جستجو مانند گوگل، این کلمات یا عبارات را جستجو کرده و از طریق آنها میخواهد به محتوای مورد نظر خود برسد.

حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کلمات یا عبارات کلیدی را هنگام تولید محتوا برای گوگل باید انتخاب کنیم تا با افزایش ترافیک با محتوا مواجه شویم؟ پاسخ این سوال استفاده از کلمات کلیدی خاص یا بلند است. شاید این سوال در ذهنتان بوجود بیاید که چرا اصلا کلمات کلیدی خاص یا بلند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عبارات و کلمات کلیدی کوتاهی که از 1 کلمه یا حداکثر2 کلمه تشکیل شده اند، رقابت و ترافیک  جستجوی بالایی دارند و بدست اوردن جایگاه و رتبه مناسب با این روش کاری دشوار و زمانبر است و احتمال اینکه شکست بخورید بالاست، راهکار این مشکل چیزی نیست جز استفاده از کلمات و عبارات کلیدی خاص و بلند، زیرا این کلمات و عبارات به منظوره هدفی خاص نوشته شده اند و این موضوع باعث میشود کاربرانی به سایت شما مراجعه کنند که در جستجوی مطالبی هستند که عینأ در سایت شما قرار گرفته اند و این ترفند موجب افزایش آمار کاربران سایت شما میگردد. در هنگام تولید محتوا برای گوگل با استفاده از کلمات کلیدی بلند، متوجه خواهید شد که وقتی شروع به ایجاد محتوای کامل می‌کنید، یک افزایش متناظر در ترافیک را از جستجوهای با عبارت بلند مشاهده خواهید کرد. این عبارات کلیدیِ خاص نشان‌دهنده موقعیت و وضعیت اورژانسی مخاطب هستند. این امر به موتورهای جستجو کمک می کند تا قدمی به نفع شما بردارند چون شما با محتوای خود به سوال مردم پاسخ می دهید و از این طریق به آنها کمک می‌کنید.

مقایسه ورودی گوگل از کلمات کلیدی طولانی و کوتاه ( تولید محتوا برای گوگل ، افزایش ترافیک با محتوا )
مقایسه ورودی گوگل از کلمات کلیدی طولانی و کوتاه

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می نمایید، درصد ترافیک ورودی از کلمات کلیدی خاص و طولانی تقریبا 78% است و درصد ترافیک از کلمات کلیدی کوتاه یا معروف تقریبا 22% است. طبق نمودار بدیهی است که استفاده از کلمات کلیدی خاص و طولانی باعث رشد 3 برابری نسب به کلمات کلیدی کوتاه و معروف می شود.

چگالی کلمات کلیدی

 

منظور از چگالی کلمات کلیدی، دفعات تکرار این کلمات در محتواییست که قصده انتشار آن را داریم. برای مثال موضوع مقاله ای افزایش ترافیک با محتوا است، اگر با هر فرصتی که پیش می آید، کلمه ی افزایش ترافیک با محتوا را تکرار کنیم، درواقع چگالی کلمه کلیدی را بالا میبریم.

آیا چگالی کلمات کلیدی در رتبه بندی گوگل تأثیر گذار است؟

 

عده ای از سئوکاران معتقدند که هرچه چگالی کلمات کلیدی را بالا ببریم، تأثیر گذاری آن در رتبه بندی سایت افزایش پیدا میکند و عده ای معتقدند که این روش توسط تکنولوژی Semantic  موتور جستجوی گوگل شناسایی شده و تأثیری در رتبه بندی ندارد. ولی پاسخ صحیحتر آن است که بگوییم بله تأثیرگذار است ولی در صورتی که درصد استفاده از کلمات کلیدی را به صورت معقول بالا ببرید، زیرا اگر دفعات استفاده از این کلمات بیش از حد بالا رود:

  • باعث ناخوانا شدن محتوا میگردد.
  • امکان جریمه توسط گوگل وجود دارد.

برای دریافت ورودی از گوگل محتوای خود را برای مخاطبانتان سفارشی کنید

عبارت فوق بدین معناست که محتوای  خود را بر اساس نیازمندی های مخاطب هدف تولید کنیم بطوری که نیاز و مشکلی از کاربر را برطرف نماید، این خود به معنای بازاریابی محتوا و سئو و افزایش ترافیک با محتوا است. محتوایی که برای کاربر سفارشی سازی شده باشد رضایتمندی به دنبال خواهد داشت که این خود به معنای افزایش کاربر خواهد بود. امروزه مشتریانِ شما از آنچه تصور می‌کنید باهوش‌تر هستند. شما باید تمایل داشته باشید که به آن‌ها گوش دهید و از آن‌ها یاد بگیرید؛ چرا که جستجوی راه‌حل، آن‌ها را برای پرسیدن سوالات مشخص برمی انگیزد. این پرسش‌ها می‌توانند دقیقا آنچه را که بیش از همه می‌خواهند به شما بگویند.

محتوایی که ترافیک را هدایت می‌کند:

  • عملی، مفید و ارزشمند است
  • خواندن آن جالب است
  • کامل و به خوبی نوشته شده ‌است ​​​​​​
  • با در نظر گرفتن کاربر نوشته می‌شود ​​​​​​
  • مشکلی را حل می کند
  • به اشتراک گذاری آن آسان است ​​​​​​
  • برای یک کلید واژه با حجم بالا بهینه شده ‌است

با توجه به آمار، ۷۶ % از خریداران آنلاین بعد از خواندن محتوای سفارشی یک شرکت هیجان زده شده اند و به آن حس نزدیکی پیداکرده اند. به همین دلیل است که ۷۸ % از  CMO ها (مدیر ارشد بازاریابی) محتوای سفارشی را آینده ی بازاریابی دیجیتال می دانند. ​زمانی این امکان وجود داشت که با کپی از سایت های دیگر، تولید محتوا کنیم، اما امروزه الگوریتم‌های جستجوی گوگل محتوای تکثیر شده را به آسانی تشخیص می دهند و یک امتیاز منفی برای سایتی که از این محتوا استفاده می کنند در نظر می گیرد .

آمارهای بازاریابی محتوا ( بازاریابی محتوا ، افزایش ترافیک با محتوا )
آمارهای بازاریابی محتوا
  • 50% از شرکت ها، راهبرد بازاریابی محتوا دارند.
  • 67% از بازاریاب های محتوای B2B  (business to business) اصول بازاریابی رویداد را در نظر میگیرند.
  • 78% از CMO (مدیر ارشد بازرگانی) فکر میکنند محتوای شخصی آینده بازاریابی است.
  • 55% از بازاریاب های جهانی بودجه بازاریابی دیجیتال را در سال 2013 افزایش دادند.
  • 135 میلیارد دلار در سال 2014 برای محتوای تازه ی بازاریابی دیجیتال هزینه خواهد شد.
  • ایمیل ها با دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی به این میزان با افزایش نرخ کلیک مواجه خواهند بود: 158%.
  • 25% از هزینه تبلیغات تا سال 2015 تشکیل شده از تبلیغات اینترنتی خواهد بود.
  • 65% از مخاطبان شما بصورت بصری می آموزند.
  • 52% از بازاریاب ها یک مشتری از طریق Face book یافته اند.
  • 43% از بازاریاب ها یک مشتری از طریق Linkedin یافته اند.

تجربه کاربری (UX: User Experimental) را دست کم نگیریم

تعاریف:

  • UX: مخفف شده عبارت (User Experimental) به معنای تجربه کاربری است.
  • SERP: مخفف شده عبارت (Search Engine Results Page) به معنای صفحه نتایج جستجو گوگل است.
  • خزنده یا کراولر (Crawler): برنامه های متعلق به گوگل هستند که وارد سایت شما شده، وارد لینک ها می شوند و در آخر پس از جمع آوری اطلاعات آنها را  به محلی مشخص میفرستند. کراولرها با اسامی دیگری از قبیل (Ant،Bot،Robot،Spider) نیز شناخته میشوند.

UX به معنای ارائه ساختار به صورت ساده، سریع و گویا برای مخاطب است، برای بازاریابی محتوا باید بدانیم که چه عواملی موثر است تا کاربر بهترین تعامل را با سایت یا هر رسانه ای داشته باشد و بهتر است اینگونه بگوییم که UX تنها شامل وب سایت نمی شود و ما در ارائه هر نوع محصولی با این مسئله سروکار داریم.

گوگل چگونه تجربه کاربری (UX) وب سایت را بدست می آورد؟

گوگل از توابع بسیاری برای بدست آوردن تجربه کاربری استفاده میکند، ولی از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالا آمدن سایت: طبق آمارهای موجود، کاربران در همان ابتدا ارتباط خود را با سایت هایی که سرعت بارگذاری آنها بالای 3 یا 4 ثانیه است قطع میکنند.
  • موبایل فرندلی (Mobile Friendly): قابلیت لود و بارگذاری وب سایت در تلفن همراه بدون مشکل
  • لینک های داخلی و خارجی موجود در سایت
  • نحوه ساخت محتوا: تولید محتوا
  • مدت زمان استفاده کاربر از سایت

چگونه تجربه کاربری (UX) را برای افزایش ترافیک گوگل بهینه سازی کنیم؟

سئوی درون صفحه ای (on-page) با کاربر شروع می شود و با او پایان می‌یابد، ما سایت خود را برای کراولرها نمیسازیم! ما سایت‌ها را برای مردم می‌سازیم، هر چه باشد، کراولرهای جستجو هیچ کامنتی نخواهند نوشت، در لیست شما ثبت نام نکرده و یا محصول شما را خریداری نمی کنند. فقط کاربران شما می‌توانند این کار را انجام دهند. سئوی درون صفحه ای (on-page) شامل فعالیت‌هایی است که به طور مستقیم بر محتوا، صفحات و معماری سایت تاثیر می‌گذارند. به عبارت دیگر، تمام عوامل داخلی که یک سایت را برای بازدیدکنندگان مفید می گرداند.

بهینه‌سازی تجربه کاربر تماما به ارایه محتوا و طراحی می پردازد، به نحوی که کاربران بتوانند آنچه را که جستجو می کردند بلافاصله بیابند. این امر دلیل دیگری است برای آنکه به زمان بارگذاری سایت خود سرعت ببخشید.​

45درصد از کاربران آمریکایی در صورتی که سوال یا نگرانیشان پاسخ داده نشود تراکنش آنلاین را ترک می کنند.

فورستر

هدف بازاریابی محتوا ایجاد تجربیات مثبت برای کاربران شما است. طبق مطالعه ای که توسط Ruby Newell-Legner انجام شد، نتیجه گرفت که ۱۲ تجربه مثبت برای جبران یک تجربه حل‌نشده مشتری لازم است.

تاثیر تجربه منفی بر مثبت ( افزایش ترافیک با محتوا )

 

بهینه‌سازی تجربه کاربری یعنی پاسخ دادن به پرسش‌های کاربران بوسیله محتوایی که خواندن آن آسان است، نه صرفا تولید محتوا برای گوگل و هدف قرار دادن کلمات کلیدی آن‌ها. به عنوان مثال، اگر مشتریان در جستجوی “درس‌های گیتار الکتریکی” هستند، در اینجا راه اشتباهی برای نوشتن سرخط و معرفی آن وجود دارد:

درس‌های گیتار الکتریک آسان برای آن‌هایی که به دنبال یاد گرفتن گیتار الکتریک هستند!

​​​​​آیا درس های گیتار الکتریکی می‌خواهید که از شما یک نوازنده قهرمان می سازد؟

خوب، این درس گیتار الکتریک قطعا شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند، به شکلی که می‌توانید در ۳۰ روز یا کمتر در آکوردهای گیتار الکتریک استاد شوید. ​

عنوان و معرفی فوق برای کاربر بهینه نشده‌اند. کلمات کلیدی انباشته شده و اگر نگوییم که معرفی مقاله می لنگد، قطعا گیج‌کننده است.

برای کمک به شما در درک آنکه بهینه‌سازی کاربر چیست، بیایید یک عنوان و معرفی بهتر بنویسیم، در حالی که هنوز کلید واژه “گیتار الکتریک” را هدف قرار می‌دهیم. ​

بهترین درس‌های گیتار الکتریک که شما را به یک حرفه ای تبدیل خواهد کرد

بهترین راه برای یادگیری گیتار در خانه چیست؟

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند کتاب بخوانند، اما روش بهتری وجود دارد، چند درس‌ گیتار الکتریک از یک  فرد حرفه‌ای که می‌داند چه کار می‌کند دریافت کنید. نمی‌خواهم در اینجا مهارت گیتار خودم را به نمایش بگذارم، اما به من اعتماد کن، می‌توانم به تو کمک کنم که استاد این هنر شوی. ​

متوجه تفاوت می شوید؟ در مثال دوم عبارت اصلی کلمه کلیدی در عنوان یکبار نمایان می‌شود و تنها یک‌بار در مقدمه آمده‌است. علاوه بر این، مقدمه هیچ ادعایی که بیش از حد خوب به نظر برسد ندارد. خواننده مقاله دوم را بهتر درک خواهد کرد، چون برای آن‌ها بهینه شده‌ است. ​

به یاد داشته باشید که مسئله ما تجربه کاربر باشد، تولید محتوا برای گوگل و استفاده از کلمات کلیدی عامل اصلی نیست، در عوض، بازاریابی محتوا  به معنای پرداختن به نیت کاربر است، یا در واقع علت آنکه کاربر آن کلمه خاص را جستجو می کند. وقتی که به طور موثر بهینه‌سازی درون صفحه ای جستجو را انجام می‌دهید، شما در فهرست (SERP) جذاب‌تر خواهید بود و در نتیجه کاربران حتی قبل از اینکه برای بازدید از صفحه وب شما کلیک کنند، از آن‌ها سود خواهند برد و این یعنی افزایش ترافیک با محتوا. ​

برایان کلارک این موضوع را خوب بیان کرد، وقتی گفت گوگل مانند یک نوزاد است که نمی‌داند چه کار کند و به عنوان راهنما به شما متکی است. به گفته او، ” شما باید اسپایدرهای موتور جستجو را با محتوای با ارزشی تغذیه کنید که کاربران را هیجان‌زده خواهد کرد”. در طی سال‌ها، کلارک و تیم نیرومندش بهترین پست‌های وبلاگ و مقالات را تولید کرده‌اند. برایان کلارک با استفاده صحیح و مناسب از تکنیک‌های بازاریابی محتوا و سئو ، یک وبلاگ(‏copyblogger.com‏) را به یک شرکت دیجیتالی ۷ میلیون‌دلاری تبدیل کرد.

وبلاگ (copy bloger) ( بازاریابی محتوا ، افزایش ترافیک با محتوا )

​جنبه مهم دیگر تجربه کاربر، طراحی عملکردی است.  ‏استیو جابز ‏می‌دانست که طراحی تنها “قیافه ی یک دستگاه” نیست، بلکه “نحوه کار آن” هم هست.​

طراحی شرکت اپل

 

بسیاری از شرکت‌ها بر روی فروش ویژگی‌ها تمرکز می‌کنند، اما اپل به قدرت طراحی خوب هم اعتقاد دارد. مشتریان اپل به برند به طور کامل اعتماد کرده و با رضایتمندی آن را به دیگران توصیه می‌کنند، نه به این دلیل که آن از همه مقرون به صرفه تر یا پیچیده تر است، بلکه به خاطر طراحی زیبای آن و اینکه چگونه تجربه اپل زندگی آن‌ها را بهتر می‌کند. یک سایت دیگر که در زمینه تجربه کاربری موفق است، بازدید از آن آسان است، قابل خواندن است و انتخاب خوبی از رنگ همراه با محتوای با کیفیت بالا دارد، HubSpot.com است.

تولید محتوا برای گوگل و الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا گوگل ( تولید محتوا برای گوگل ، افزایش ترافیک با محتوا )

 

به روز رسانی الگوریتم پاندا برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ منتشر شد. این طراحی برای آن منتشر شد که به گوگل کمک کند تا وقتی که کاربران عبارت یا کلمات کلیدی را در جعبه جستجو تایپ می‌کنند نتایجی با کیفیت بالا بازگرداند.

با این که به روز رسانی های دیگر آمده اند و رفته‌اند، تاثیر پاندا هنوز هم قوی است. ممکن است به یاد داشته باشید که پاندا محتوای با کیفیت پایین و سایت‌های کم حجم را جریمه می کرد. اگر در حال حاضر وضعیت جستجو را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که نتایج برتر گوگل از زمان پاندا به شدت بهبود یافته  ‌است. ​

بازاریابان به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابی محتوا یعنی محتوای صحیح و بدون آن، به هیچ چیزِ جذابی دست نخواهند یافت!

پاندا شروع ایجاد گفتگو با محتوا را برای بازاریابان محتوای هوشمند راحت‌تر کرد. شما دیدگاه‌ها و توصیه‌هایی را به مشتریان خود می‌دهید و آن‌ها با سوالات، قدردانی و پیشنهادها، به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. ​

این امر دلیل ایجاد Hummingbird (مرغ مگس خوار) گوگل هم بود، هدف این به روزرسانی به هم رساندن بازاریاب و کاربر و برآورده کردن نیازهای کاربر است.

برای افزایش ترافیک گوگل از محتوای کم حجم خودداری کنید

محتوای شما ممکن است از نظر اطلاعاتی که شما آن را به اشتراک می گذارید کیفیت بالا داشته باشد، اما اگر می‌خواهید وبلاگ خود را از نظر SERP تقویت دهید، باید طول محتوا را افزایش دهید. فقط در صورتی که از یک اینفوگرافی در صفحه استفاده می‌کنید، می توانید پست هایی با طول بیش از ۳۰۰ یا ۵۰۰ کلمه داشته باشید. در عوض، مقالات کامل ۲۰۰۰ کلمه یا بیشتر بنویسید، چون طول محتوا رتبه‌بندی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

میانگین طول محتوای 10 وب سایت برتر ( تولید محتوا برای گوگل ، بازاریابی محتوا ، افزایش ترافیک با محتوا )
میانگین طول محتوا و رتبه بندی 10 وب سایت برتر

همانطور که میبینید، مقالاتی که طول محتوای آنها بین 2000 تا 2600 کلمه است، در رتبه بندی جایگاه بین 1 تا 10 را بدست آورده اند.

۹۸ % از مقالاتی که در این وبلاگ منتشر کرده ایم حاوی حدود ۵۰۰۰ کلمه هستند. و با سازگاری با ایجاد محتوای کاملی که ارزش زیادی را ارائه می‌دهد، به طور قابل‌توجهی رتبه جستجوی خود را برای چندین کلمه کلیدی بهبود داده‌ایم. همچنین این کار به ساخت لینک کمک می‌کند، صرفا چون قسمت‌های بیشتری برای هدایت مجدد (redirect) وجود دارد. به عنوان مثال، من رتبه ۳ را برای یک کلید واژه که بسیار مورد هدف قرار می گیرد به دست آورده ایم، یعنی عبارت “ترافیک وبلاگ”.

 

تاثیر زمان انتشار محتوا و مشارکت مخاطبان در رتبه بندی گوگل

درصدی از محتوا در یک صفحه که تازه باقی می‌ماند، بر رتبه‌بندی وب سایت تاثیر دارد. برای گوگل تازگی خیلی جدی است. ​

در نتیجه این کار، گوگل در حال حاضر محتوای تازه، اخبار فوری و سایر به روز رسانی های محتوای جدید که با روندها (trend) سروکار دارند را ترجیح می‌دهد. ​

وقتی نوبت به SEO درون صفحه ای (on-page) می رسد، ممکن است بخواهید بدانید که گوگل چگونه محتوای تازه را امتیازدهی می کند. به نقل از Amit Singhal، “جستجوهای مختلف نیازمندیهای متفاوتی در مورد تازگی دارند”.

زمانبندی و تأثیر آن در رتبه بندی ( تولید محتوا برای گوگل ، بازاریابی محتوا )

 

​تازگی، در نقش یک عامل رتبه‌بندی چیز جدیدی نیست. مهندسان گوگل گواهی ثبت اختراع امتیاز بندی اسناد بر پایه به روز رسانی محتویات اسناد را در سال ۲۰۰۳ گرفتند، اما حتی قبل آن، موتور جستجوی گوگل برای سال‌های زیادی محتوا را براساس تازگی رتبه بندی کرده بود.

طبیعتا، برخی اصطلاحات جستجو و یا کلمات کلیدی نیازمند محتوا یا بینش جدید هستند. به عنوان مثال، زمانی که به دنبال یک کد کوپن میزبانی برای ۲۰۱۹ هستید، پیدا کردن یک کد کوپن که در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ ایجاد شده بوده و تنها برای آن سال‌ها خوب بوده است، کاملا بی‌فایده خواهد بود ​.

Singhal طبقه‌بندی‌های کلمات کلیدی ای را شرح داد که به احتمال زیاد به محتوای جدید نیاز دارند:

روندهای جدید: اینها چیزهایی هستند که در حال حاضر در حال وقوع هستند، در سراسر جهان. کسانی که در جایگاه بازی قرار دارند معمولا برای یک ماه خاص بازی‌های جدید یا آتی را منتشر می‌کنند. برخی کلمات کلیدی دیگر برای روندهای داغ را می توان در Google trends یافت. ​

یک مثال معمولی از یک سایت مرجع که از پاداش گوگل برای تازگی سود می‌برد Mashable است. این سایت محبوب به طور مداوم محتوای تازه‌ای منتشر می‌کند، براساس آنچه در زمینه‌های سرگرمی، تکنولوژی، استارت آپ ها، کسب‌وکار، آموزش و سیاست تازه است. SEO درون صفحه ای(on-page) این سایت، بر روی کلمات شایع شونده یا عبارت کلمات کلیدی اخبار تمرکز دارد. ​

چرا به روز رسانی مکرر محتوا باعث افزایش ورودی گوگل می شود؟

برخی کلمات کلیدی دیگر که در گوگل جستجو می‌شوند نیازمند بروزرسانی مکرر هستند. به عنوان مثال: بهترین دوربین‌های دیجیتال و برنامه‌های آمادگی جسمانی برتر.​

فراموش نکنید که گوگل تازگی یک صفحه وب را براساس تاریخ کشف گوگل هم نشان می‌دهد. در طول زمان، این تازگی از بین می‌رود و محتوای جدید با تاریخ ایجاد جدید، جایگزین قطعه قدیمی‌تر می‌شود. ​

بنابراین، شما باید چه کاری برای سایت خود انجام دهید تا امتیاز تازگی آن را افزایش داده و در نهایت ترافیک جستجوی بیشتری را جذب کنید؟

اول، باید به طور مداوم محتوای تازه‌ای منتشر کنید، ​اگر می‌توانید روزانه منتشر کنید و اطمینان حاصل کنید که نکات مفیدی را برای مخاطبان هدف به اشتراک بگذارید. دوبار انتشار در یک هفته اطمینان حاصل خواهد کرد که صفحات وب شما تازه هستند. این امر کراول تازه‌ای را از اسپایدر گوگل جذب می‌کند و نیز بات های عمیقی که صفحات نمایه شده شما را حفظ خواهند کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که گوگل ترجیح می‌دهد وقتی که کاربران یک کلمه کلیدی جستجو می‌کنند، نتایج تازه را به آن ها ارایه دهد. برای رسیدن به این اولویت، برخی از مردم از حقه های blackhat SEO برای دستکاری تازگی صفحه وب استفاده می کنند. یعنی تاریخ ایجاد در مقالات و صفحات قدیمی‌تر را تغییر می دهند.​

این کار ممکن است کارساز باشد، اما بسیار خطرناک است و پایدار نیست. چرا باید بخواهید تاریخ راه‌اندازی و تازگی را دستکاری کنید، تا ریسک جریمه شدن صفحه تان را توسط گوگل متحمل شوید؟

مشارکت مخاطبان با محتوای تولید شده چه تاثیری در بازاریابی محتوایی دارد؟

 کلمه “مشارکت (engagement)” در این زمینه به معنای وضعیت تعامل است. آزمون واقعی محتوای با کیفیت بالا این است که باعث افزایش ترافیک با محتوا شود. زمانی که شما بازاریابی محتوا انجام دهید و از مشارکت مخاطبین خود آگاه باشید، به احتمال بیشتری محتوای مناسب برای آن‌ها ایجاد خواهید کرد. موتورهای جستجو این را دوست دارند.

مشارکت مخاطبان ( تولید محتوا برای گوگل ، بازاریابی محتوا )

 

اگر قصد دارید مشتریان درستی را به کسب‌وکار خود جذب کنید، باید بر روی درگیر کردن چشم اندازهای خود تمرکز کنید. ​

براندون دنیس،صاحب کانال یوتیوب  اسکاچ و حلقه‌های دود (Scotch and Smoke Rings با استفاده از فیس بوک، میزان مشارکت مخاطبان خود را ۲۰۰ % افزایش داد. او بوسیله بازاریابی محتوا ، اخباری را که بیشتر مورد توجه بود و مخاطبین او از آن لذت می‌بردند، ایجاد کرد، سپس در زمان دقیقی که آن‌ها می‌خواستند آن رابرایشان به اشتراک گذاشت.​

او برای یافتن بهترین زمان‌ها برای پست در فیس بوک و توییتر تحقیقی انجام داد و این اینفوگرافی را به دست آورد.

زمانبندی و تأثیر آن در بازدید ( تولید محتوا برای گوگل ، بازاریابی محتوا )

 

او خودش را با زمانبندی رسانه های اجتماعی هماهنگ کرد و توانست مشارکت مخاطبان را در فیس بوک، از ۱۵۰  به بیش از ۷۰۰ افزایش دهد. این یعنی افزایش ۳۶۷ % در مشارکت مخاطبان.​

ابزارهای نوشتن محتوا

برخی از ابزارهای موجود برای سرعت بخشیدن به تولید محتوا برای گوگل این ها هستند:

  • HubSpot: یکی از ابزارهای نوشتن محتوا است. وقتی گیر می افتید و نمی دانید در مورد چه چیزی در وبلاگتان بنویسید تنها چند نام و کلمه کلیدی به عنوان خوراک به آن بدهید. سپس بر روی ” !Give Me Blog Topics” (موضوعات وبلاگ به من بده!) کلیک کنید، 5 ایده پست برای وبلاگ ایجاد یا اعلام خواهد کرد که شما را برای یک هفته مشغول نگه خواهد داشت. اگر بخواهید، می‌توانید ایده عنوان را تغییر دهید یا اگر از نظر زمان تحت فشار هستید، همانطور که هستند از آن‌ها استفاده کنید. اعلام ها معمولا جالب توجه هستند و برای موفقیت موتور جستجو آماده شده اند.
  • nTopic: مرتبط بودن (Relevance)، یک عامل رتبه‌بندی کلیدی است. اگر می‌خواهید بهینه‌سازی جستجوی درون صفحه ای (on-page) را بسیار آسان‌تر کنید، پس لینک‌های داخلی، لینک‌های ورودی و به ویژه محتوای شما، همه باید به موضوع تان مرتبط باشند. ساخت لینک یکی دیگر از ابزارهای رتبه‌بندی موتور جستجو است. اگر مطمئن نیستید که آیا موضوع یا کلمات کلیدی که می‌خواهید یک پست درباره آن بنویسید مرتبط است یا نه، یک ابزار SEO ساده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. ​در صفحه اصلی، نشانی اینترنتی وبلاگ خود و موضوع (‏به عنوان مثال، بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی)‏ را به جعبه‌های مناسب را در کادرهای مربوط وارد کنید. روی دکمه “score” کلیک کنید. شما می‌توانید یک لیست بسیار بزرگ یا دیگر ابزارهای نوشتن محتوا را در اینجا پیدا کنید و نیز ابزارهای بازاریابی محتوا و سئو را برای موفقیت بیشتر در تلاش‌های بهینه‌سازی بیابید.

آموزش استفاده از وبسایت nTopic ( تولید محتوا برای گوگل ، بازاریابی محتوا )

جمع بندی:

بطور خلاصه، اگر شما قصد دارید وب سایتی داشته باشید که در رتبه بندی گوگل از امتیاز خوبی برخوردار باشد:

  1. از کلمات و عبارات خاص و طولانی استفاده کنید: درصدِ استفاده از کلمات و عبارات کلیدی کوتاه بسیار بالاست و بدست آوردن جایگاه مناسب را برای شما سخت و زمانبر میسازد.
  2. سفارشی سازی محتوا: به هیچ وجه محتوا را از وب سایتی دیگر کپی نکنید، خودتان بنویسید و اگر مقاله ای ترجمه شده است، زمان بگذارید و محتوا را مطالعه کنید، موارد نادرست را تصحیح نمایید و قسمت های نامفهوم را ساده سازی کنید. در واقع شما باید از دید مخاطب به محتوا نگاه کنید و در نظر داشته باشید که چه عواملی رضایت کاربر را در پی خواهند داشت، زیرا همانطور که در این مقاله آمده، محتوایی که رضایتمندیه کاربر را به همراه داشته باشد، این به معنای افزایش ترافیک با محتوا و یکی از عوامل مهم در رتبه بندیِ گوگل است.
  3. تجربه کاربری (UX) را بالا ببرید: سعی کنید وب سایتی داشته باشید که استفاده از مطالب و سایر امکانات آن برای کابر ساده سازی شده باشد، تا کاربر به راحتی بتواند با سایتِ شما ارتباط برقرار کند.
  4. سرعت انتشار: بروز باشید و سرعت انتشار مطالب خود را بالا ببرید، زیرا یکی از فاکتور های امتیازدهی گوگل، سرعت انتشار محتوا است.

لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد استارت آپ و کارآفرینی به لینک های زیر مراجعه فرمایید:

 

  1. بهترین روش برای شروع استارتاپ یا کسب و کار موفق چیست؟
  2. چگونه سرمایه استارتاپ یا کسب و کار خود را تامین کنیم؟

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن