دیکشنری سئو و دیجیتال مارکتینگسئو

دیکشنری سئو و دیجیتال مارکتینگ | حرف C

Cache

فناوری ای که به طور موقت محتوای وب مانند تصاویر را ذخیره می کند تا زمان بارگذاری صفحه در آینده را کاهش دهد.


Cached Page

تصویری فوری از یک صفحه وب به عنوان وقتی که یک موتور جستجو برای آخرین بار آن را خزید، ظاهر شد.


Canonical URL

یک عنصرکد HTML که URL ترجیحی وب سایت را تشخیص می دهد تا در هنگام وجود URL  های مختلف با محتوای یکسان، محتوای تکراری را کاهش دهد.


ccTLD

به دامنه سطح بالا با کد کشور گفته می شود. برای مثال، یک شرکت مستقر در ایران، دامنه ای مانند academy.nitroapp.ir خواهد داشت که ir در واقع ccTLD است.


Click Bait

به محتوایی که برای جلب توجه مردم به کلیک ، معمولاً با سوءاستفاده و یا عمدا با گمراه کنندگی در عناوین ایجاد می شود، گفته می شود. بنابراین ناشران می توانند درآمد تبلیغاتی کسب کنند.


(Click-Through Rate) (CTR)

نرخ (درصدی بیان شده) که در آن کاربران بر روی نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک می کنند. این عمل با تقسیم تعداد کل کلیک های ارگانیک بر تعداد کل برداشت ها و سپس ضرب در 100 محاسبه می شود.


Cloaking

به نمایش محتوا و یا URL های متفاوت به مردم گفته می شود که یک نقض در راهنمایی های وب مستر گوگل ((Google’s Webmaster Guidelines است.


CMS

مخفف عبارت Content Management System  است. یک نرم افزار تحت وب که برای دادن امکان به مردم برای طراحی، بارگذاری و مدیریت دارایی های دیجیتالشان، طراحی شده است.


Co-Citation

تعداد دفعاتی که دو وب سایت (یا صفحه وب) توسط یک وب سایت شخص ثالث با هم ذکر شده اند ، حتی اگر آن دو مورد اول به یکدیگر لینک یا ارجاع نداشته باشند. این روشی است که موتورهای جستجو می توانند شباهت موضوع را برقرار کنند.

برای مثال، تصور کنید که آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو و یک شرکت دیگر در این زمینه، هیچ گاه به همدیگر اشاره نکرده اند، اگرچه سایر وبسایت ها به این دو وب سایت به عنوان بهترین ها در عرصه دیجیتال مارکتینگ اشاره کرده اند.


Comment Spam

اظهار نظرهای مکتوب ، غالباً غیر موضوعی و خود تبلیغی ، به امید دریافت لینک رایگان (اما در نهایت بی فایده) که توسط Spambot ها ارسال می شوند.


Competition

دو نوع از رقابت وجود دارد:

  • رقیب های مستقیم: کمپانی هایی که محصولات و خدمات مشترکی را برای نیازهای مشترک و همچنین برای مخاطبان مشترک، به صورت آنلاین و یا آفلاین ارائه می کنند.
  • رقیب های سئو(SEO): شرکت هایی که برای کلمات کلیدی یکسان و دید جستجوی ارگانیک رقابت می کنند ، اما با محصولات یا خدمات متفاوتی که نیازهای متفاوتی را برای مخاطبان مختلف، برطرف می کنند.

Content

  • کلمات ، تصاویر ، فیلم ها یا اصوات (یا هر ترکیبی از آن ها) که اطلاعاتی را ارسال می کنند که منظور از آن برای مخاطبان، توزیع و مصرف می باشد.
  • یکی از دو عامل مهم رتبه بندی گوگل (همراه با لینک ها). موتورهای جستجو می خواهند تا از مطالبی مفید ، آموزنده ، ارزشمند ، معتبر ، بی نظیر و با ترافیک و دید بهتر بهره مند شوند.

“Content is King”

عبارتی که اغلب توسط سخنرانان در کنفرانس ها و نویسندگان در انتشارات محبوب SEO و  بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. در اصطلاح Content is king (محتوا، پادشاه است) به این موضوع اشاره می شود که محتوا برای هر نوعی از سئو، بازاریابی دیجیتال و یا شغل و حرفه ضروری است.

این اصطلاح در واقع به مقاله ای که بیل گیتس در 3 ژانویه سال 1996 با نام “content is king” منتشر کرد، باز می گردد.


Conversion

هنگامی که یک کاربر، اقدام مطلوب را در وب سایت انجام دهد.

مثال های Conversion عبارت اند از:

  • تکمیل یک خرید
  • اضافه کردن موارد به سبد خرید
  • تکمیل یک فرم (به عنوان مثال ، درخواست نسخه ی نمایشی ، ثبت نام در یک وبینار / رویداد)
  • دانلود محتوای برتر (به عنوان مثال ، کتاب الکترونیکی ، لیست سفید).
  • اشتراک در یک خبرنامه ایمیل
  • بازدید های ویدیویی

Conversion Rate

نرخ (درصدی بیان شده) که در آن کاربران وب سایت یک عمل مورد نظر را انجام می دهند که با تقسیم تعداد کل تبدیل ها توسط ترافیک و سپس ضرب در 100 محاسبه می شود.


(Conversion Rate Optimization) (CRO)

روند بهبود تعداد یا کیفیت تبدیل هایی که در یک وب سایت انجام می شود. برخی از تاکتیک های محبوب CRO شامل آزمایش تغییرات در طراحی وب سایت ، کپی ، تصاویر ، قیمت و پیام رسانی است.


Correlation

به میزان وجود رابطه بین دو یا چند عنصر گفته می شود. اغلب در تحقیقات سئو برای استنباط روابط متغیرها در رتبه بندی جستجو به دلیل ماهیت الگوریتم های جعبه سیاه استفاده می شود.


Crawl Budget

تعداد کل موتورهای جستجوگر URL که می توانند در یک بازه زمانی خاص در یک وب سایت جستجو کنند.


Crawl Error

  • URL هایی که موتور جستجو نمی تواند آن ها را بخزد یا جستجو کند.
  • URL هایی که خطای کد وضعیت را برمی گردانند.

Crawler

برنامه ای که موتور های جستجو از آن برای جستجو در وب استفاده می کنند. ربات ها برای جمع آوری اطلاعات و افزودن آن ها به فهرست موتور های جستجو و بروزرسانی آن ها از صفحات وب بازدید می کنند.

با نام های Bot, Spider, Web Crawler هم شناخته می شود.


Crawling

به فرآیند جمع آوری اطلاعات با استفاده از یک خزنده، از بین میلیاردها صفحه وب برای بروزرسانی، افزودن و طبقه بندی صفحات وب به فهرست موتور های جستجو، Crawling  گفته می شود.


CSS

Cascading Style Sheets توضیح می دهد که عناصر HTML (رنگ، فونت و…) باید چگونه در صفحات وب ظاهر شوند تا با دستگاه های مختلف سازگار باشند.


Customer Journey

به تمام لحظات بالقوه (یا نقاط لمسی) که در آن یک چشم انداز در معرض دید قرار می گیرد یا با یک نام تجاری درگیر می شود، گفته می شود. همه این تعامل ها به گونه ای طراحی شده اند که در نهایت برای تبدیل آن چشم انداز به مشتری بر روی آن تاثیر بگذارند و آن را متقاعد کنند.

اگرچه سفر مشتری (costumer journey) می تواند به لحاظ نوع تجارت و صنعت بسیار متفاوت باشد ،اما به طور معمول از چهار مرحله اصلی تشکیل شده است:

آگاهی> ملاحظه> تصمیم گیری> نگهداری

همچنین با نام های Buying Process, Consumer Decision Journey, the Customer Journey to Online Purchase, Marketing Funnel, Path to Purchase, Purchase Funnel نیز شناخته می شود.


(Canonical (rel=canonical

تکه ای از کد که به سرصفحه HTML یک صفحه وب اضافه می شود تا بتواند Google را از نظر اصل بودن یا کپی بودن مطالب آگاه کند. محتوای اصلی باید به خودی خود عادی باشد و محتوای گرفته شده از یک مکان دیگر باید به منبع آن اشاره کند. از  Canonical  می توان برای جلوگیری از تکرار مطالب در یک وب سایت استفاده کرد.


CPC – Cost per Click

یک الگوی قیمت گذاری است که شرکت ها توسط ناشران برای هر کلیک که مردم در یک آگهی نمایش داده شده / آزمایشی انجام دهند و افراد را به وب سایت شرکت شما هدایت کنند، مشخص می کند.


 (CTA (Call to Action

یک عنصر در صفحه وب که برای هدایت بازدید کنندگان به سمت یک اقدام خاص یا تبدیل استفاده می شود. CTA می تواند یک دکمه قابل کلیک با متن یا تصویر باشد و به طور معمول از یک عبارت با فعل ضروری مانند: “امروز تماس بگیرید” ، “ثبت نام کنید” ، “اکنون بخرید” استفاده می کند.


(CPA (Cost Per Acquisition

یک معیار در سیستم عامل های تبلیغات پولی است که وظیفه محاسبه مقدار پول هزینه شده برای دریافت یک مشتری جدید را بر عهده دارد که می توان با تقسیم کل هزینه ها بر تعداد تبدیل ها ، برای یک دوره آن را بدست آورد. برای مثال اگر در طول یک ماه شما 1000 دلار هزینه کرده باشید و در ازا 10 مشتری جدید به دست آورده باشید، CPA شما برابر با 100 دلار است.

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن