دیکشنری سئو و دیجیتال مارکتینگسئو

دیکشنری سئو و دیجیتال مارکتینگ | حرف G

Google

موتور جستجویی که در سپتامبر سال 1998 توسط Larry Page  و Sergey Brin طراحی و ساخته شد. گوگل با تکیه بر فناوری خزیدن وب و الگوریتم پیچیده ای برای تجزیه و تحلیل الگوهای لینک های پیوندی برای رتبه بندی وب سایت ها ، یک عزیمت جدی از دایرکتوری های وب که توسط انسان ویرایش شده بودند را مشخص کرد.گوگل پرکاربردترین موتور جستجوی در تمامی کشور های  جهان است.


Google Analytics

یک برنامه تجزیه و تحلیل وب رایگان است که می تواند برای ردیابی رفتار مخاطبان ، منابع کسب ترافیک ، عملکرد محتوا و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.


Google Bomb

عملی که برای ایجاد رتبه یک برای یک وب سایت، برای یک عبارت جستجوی تعجب آور یا بحث برانگیز در نظر گرفته شده است. این کار با دستیابی به تعداد زیادی وب سایت و لینک کردن آن ها به یک صفحه وب خاص با متن لنگر خاص، انجام می یابد، تا به آن کمک کند تا برای آن اصطلاح رتبه بندی شود.

به عنوان مثال: در سال 2003 بیوگرافی رئیس جمهور George W. Bush در جستجوی اصطلاح “شکست بدبختانه”، رتبه یکم را به دست آورد.


Googlebot

سیستم خزیدن وب که گوگل از آن برای یافتن و افزودن وب سایت ها و صفحات وب جدید به فهرست خود استفاده می کند.


Google Dance

اصطلاحی که از سال 2002 برای مدت زمان متغیر استفاده می شود و در طی آن Google فهرست جستجوی خود را تقریباً هر ماه به روز می کند.


Google Hummingbird

الگوریتم جستجوی گوگل که پس از استفاده به مدت یک ماه، در سپتامبر 2013 به صورت رسمی معرفی شد. هدف از Hummingbird درک بهتر و کامل تر از موارد جستجو شده (یعنی جستجو معنایی) و نه کلمات کلیدی خاص ، به منظور دستیابی به نتایج بهتر بود


Google Panda Algorithm

یک به روزرسانی مهم الگوریتم Google که در فوریه 2011 به بازار عرضه شد و پس از آن به روزرسانی های  متعدد دیگری انجامید. هدف Google Panda کاهش دید محتوای کم ارزش است که اغلب توسط مزارع محتوا ( (content farmsتولید می شود. در سال 2016 ، پاندا به بخشی از الگوریتم رتبه بندی اصلی گوگل تبدیل شد.


Google Penguin Algorithm

یک الگوریتم اصلی گوگل که در آوریل 2012 راه اندازی شد و پس از آن به یک سری از بروزرسانی ها انجامید. هدف پنگوئن کاهش دید سایت های بیش از حد بهینه یا سایت هایی که بیش از حد از برخی از تاکتیک های اسپم سوء استفاده می کنند (به عنوان مثال ، ایجاد لینک هایی با کیفیت پایین ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی). در سال 2016 ، پنگوئن به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی گوگل شروع به کار کرد.


Google Pigeon Update

نام Pigeon نامی است که سئو برای این بروزرسانی در نظر گرفت نه خود گوگل. این بروزرسانی، بروزرسانی قابل توجهی در جستجوی محلی گوگل بود که در 24 ژوئیه سال 2014 منتشر شد. هدف از انتشار Pigeon بهبود دقت و ارتباط جستجو های محلی با استفاده از سیگنال های رتبه بندی سنتی Google و بهبود فاصله و تعیین پارامترهای رتبه بندی، بود.


Google RankBrain

یک تغییر مهم در ساختار الگوریتم گوگل بود که در اکتبر سال 2015 به صورت رسمی معرفی شد. اگر چه این تغییر پیش از این که معرفی شود، برای ماه ها در حال آزمایش بود. با RankBrain ، گوگل یادگیری ماشینی را به الگوریتم خود اضافه کرد و  از آن پس به عنوان سومین عامل مهم در زمینه ی سیگنال های رتبه بندی محسوب شد.

در ژوئن سال 2016، آشکار شد که RankBrain در هر یک از جستجو های کاربران درگیر بوده و بر روی رتبه بندی تاثیر دارد.


Google Sandbox

نظریه پردازی و بحث شده (اما هرگز توسط گوگل تأیید نشده است)، مدت زمان انتظاری که مانع وب سایت های جدید از دیدن سود کامل تلاش های بهینه سازی آنها می شود. بطور خاص ، این تأثیر بیشتر در سایت های جدید مشاهده می شود که کلمات کلیدی رقابتی را هدف قرار می دهند و فقط در صورت کسب اقتدار کافی، سایت می تواند بر آن غلبه کند.


Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل چندین ویژگی مفید از جمله امکان نظارت بر سایت ها برای نمایه سازی خطاها و سرعت سایت را ارائه می دهد. این صفحات همچنین برای ارتباط با اعلان های عملکرد دستی استفاده می شوند.


Google Trends

وب سایتی که می توانید تجسم داده ها را در آخرین روند جستجو ، داستان ها و موضوعات جستجو کنید.


Google Webmaster Guidelines

راهنمایی گوگل درباره شیوه های بهینه سازی وب سایت و همچنین شیوه های “غیرقانونی” که می تواند منجر به اقدام دستی شود. برای مثال:

  • ساخت وب سایت ها و صفحات وب خاص و درگیرکننده برای کاربران، نه برای موتورهای جستجو.
  • پرهیز از استفاده از تکنیک ها و ترفند هایی که قصد در فریب دادن کاربر دارند و تنها برای بهبود رتبه بندی جستجو در نظر گرفته می شوند.

Gray Hat

یک منطقه “خاکستری” بین تکنیک هایی که به دستورالعمل های مدیر وب گوگل رعایت می شوند، اما سپس عنصری را اضافه می کنید که کمی قوانین را تغییر می دهند.


Guest Blogging

یک تاکتیک محبوب لینک سازی محسوب می شود که در آن شما در ازای ساخت و تولید محتوا برای سایر وب سایت ها، یک بک لینک که به صفحه شما اشاره می کند، دریافت می کنید.

همچنین با نام Guest Posting شناخته می شود.


Google My Business

یک ابزار رایگان برای مشاغل و سازمان ها است تا بتوانند حضور آنلاین خود را در Google، از جمله جستجو و نقشه ها کنترل کنند. با ثبت و بروزرسانی اطلاعات شغلی خود، شما می توانید داستان شغلی خود را برای مخاطبان خود تعریف کنید.

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن