دیکشنری سئو و دیجیتال مارکتینگسئو

دیکشنری سئو و دیجیتال مارکتینگ | حرف S

Schema

نوعی از میکرودیتا ها که پس از اضافه شدن به یک صفحه وب ، توضیحی پیشرفته ایجاد می کنند (معمولاً به عنوان قطعه غنی شناخته می شوند) ، که در نتایج جستجو ظاهر می شوند.


Scrape

تکنیکی که برای کپی کردن مطالب یا اطلاعات وب سایت با استفاده از برنامه یا اسکریپت رایانه ای استفاده می شود. موتورهای جستجو ، مانند Google ، داده ها را به منظور ایجاد فهرست قابل جستجو در وب سایت ها ضبط می کنند.

همچنین با نام Web scraping نیز شناخته می شود.


Search Engine

یک برنامه کامپیوتری که کاربران را قادر می سازد که یک مطلب را برای بازیابی و به دست آوردن اطلاعات (فایل ها، وب سایت ها، صفحات وب و…) از فهرست مطالب آن ( برای مثال: فهرست مطالب و وب سایت های موتور جستجوی گوگل) جستجو کنند. یک فهرست جستجو با استفاده از یک خزنده ساخته و به روز می شود و مواردی توسط یک سری از الگوریتم ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.


(Search Engine Marketing) (SEM)

یک اصطلاح برای افزایش دید وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو ، که شامل فعالیت های پرداخت شده و ارگانیک است.


(Search Engine Optimization) (SEO)

روند بهینه سازی یک وب سایت – و همچنین تمامی مطالب موجود در آن وب سایت – بنابراین در قسمت نتایج برجسته در نتایج ارگانیکی موتورهای جستجو ظاهر می شود. SEO به درک نحوه کار موتورهای جستجو ، آنچه افراد جستجو می کنند (یعنی کلمات و اصطلاحات کلیدی) و دلیل جستجوی افراد (قصد) نیاز دارد. SEO موفقیت آمیز، یک سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب می کند. این ترکیبی از فنی (SEO در صفحه) و بازاریابی (SEO خارج از صفحه) است.


(Search Engine Results Page) (SERP)

موتورهای جستجوگر صفحه پس از انجام جستجو ، نتایج را برای کاربران نمایش می دهند. به طور معمول ، موتورهای جستجو حدود 10 نتیجه جستجوی ارگانیک را نشان می دهند که بر اساس ارتباط طبقه بندی شده اند. بسته به درخواست ، ممکن است سایر ویژگی های جستجو نشان داده شود ، از جمله:

  • تبلیغات Adwords در قسمت بالا یا پایین نتایج ارگانیک جستجو
  • قطعه های برجسته
  • عکس ها
  • تابلو های دانش
  • بسته محلی (با نقشه)
  • اخبار
  • سوالات مرتبط
  • نتایج خرید
  • صفحات سایت
  • توئیت ها
  • فیلم ها

همچنین با نام SERP، در هنگام مراجعه به صفحات نتایج موتور جستجوی چندگانه، شناخته می شود.


Search History

موتورهای جستجو رفتارهای کاربران جستجوگر (متن و صدا) ، هر صفحه وب بازدید شده و هر تبلیغی را  که بر روی آن کلیک می کنند را ردیابی می کنند. موتورهای جستجو ممکن است از این داده ها برای شخصی سازی نتایج ثبت شده برای کاربران استفاده کنند.

همچنین با نام Web Browsing History شناخته می شود.


Share of Voice

چه تعداد برداشت از یک نام تجاری در SERP برای اصطلاحات جستجو، در مقایسه با کل تصوراتی که رقبای نام تجاری برای همان عبارت جستجو دریافت می کنند، دریافت می شود.


Sitelinks

حداکثر شش لینک الگوریتمی انتخاب شده که در زیر لیست برای همان وب سایت در نتیجه جستجوی ارگانیک با رتبه برتر قرار دارند. صفحات را می توان از ظاهر شدن به عنوان لینک های داخلی در کنسول جستجو یا Bing Webmaster Tools مسدود کرد.

همچنین با نام Deep Links (Bing) شناخته می شود.


Sitemap

لیستی از صفحات در وب سایت.

دو نوع نقشه سایت وجود دارد:

  • HTML: این نوع نقشه سایت ، که به طور معمول توسط موضوعات سازمان دهی می شود، به کاربران سایت کمک می کند تا به جستجو در یک وب سایت بپردازند.
  • XML: این نوع نقشه سایت، لیستی از صفحات وب موجود در وب سایت را در اختیار خزندگان قرار می دهد.

Sitewide Links

لینکی که در تمامی صفحات یک وب سایت نمایش داده می شود. به طور معمول در نوار کناری یا پاورقی وبلاگ ها یا وب سایت هایی که از قالب استفاده می کنند.


Social Media

بسترهای نرم افزاری (وب سایت ها و برنامه ها) که در آن کاربران می توانند با یکدیگر در تعامل باشند، همچنین محتوا را ایجاد کرده، به اشتراک گذاشته و مصرف کنند.


Social Signal

هر عاملی که نشان دهنده اقتدار و تأثیرگذاری در وب سایت های محبوب شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال،: اقتدار اجتماعی یک کاربر در توییتر.

اگرچه بسیاری از مطالعات همبستگی نشان داده اند که پارامتر های اجتماعی بر روی رتبه بندی تاثیر می گذارند (به عنوان مثال ، تعداد لایک / اشتراک بخشی از مطالب)، اما گوگل علناً اعلام کرده است که سیگنال های اجتماعی جزوی از عامل های رتبه بندی مستقیم نیستند. سایت های محبوب که درگیر رسانه های اجتماعی زیادی هستند تمایل به رتبه بندی بهتر به دلایل دیگری دارند.


Spam

به Webspam مراجعه شود.


Spider

به GoogleBot مراجعه شود.


Split Testing

یک آزمایش کنترل شده که برای مقایسه حداقل دو صفحه وب، برای اندازه گیری تأثیر متغیرهای مختلف روی نرخ تبدیل آن ها، استفاده شده است. پس از نشان دادن صفحات برای مدت زمان کافی، برای بازدید کنندگان سایت برای جمع آوری مقدار کافی از داده های عملکرد ، می توان “برنده” را اعلام کرد.

همچنین با نام A/B Testing  شناخته می شود.


SSL Certificate

یک گواهینامه دیجیتالی که برای تأیید هویت وب سایت و برای رمزگذاری اطلاعات ارسال شده به سرور با استفاده از فناوری Secure Sockets Layer.، استفاده می شود.


Status Codes

کدهای پاسخ ارسال شده توسط سرور، هر زمان که یک لینک کلیک شود ، یک صفحه وب یا پرونده درخواست شده یا یک فرم ارسال شده است. کدهای وضعیت HTTP مشترک برای سئو مهم هستند:

  • 200 OK))
  • 404 Not Found))
  • 410 (Gone)
  • 500 (Internal Service Error)
  • 503 (Service Unavailable)

Stop Word

کلمه ای که اغلب استفاده می شود. به عنوان مثال: a، at، for، is، of،on.    موتورهای جستجو در گذشته این کلمات را نادیده می گرفتند تا در زمان فهرست بندی صرفه جویی کنند. موتورهای جستجو از روزهای ابتدایی بسیار پیشرفت کرده اند، و بعضی اوقات کلمات توقف، معنی دار هستند. بنابراین این چیزی نیست که زیاد برای اهداف سئو، نگران آن ها باشید.


Subdomain

بخش جداگانه ای که در یک دامنه اصلی وجود دارد. برای مثال: https://academy.nitroapp.ir/  یک زیر دامنه است که در دامنه اصلی http://nitroapp.ir/  وجود دارد.


Sessions

معیاری در Google Analytics که تعامل کاربر را با یک وب سایت در حالی که در یک دوره معین است اندازه می گیرد، که گوگل آن را به مدت 30 دقیقه پیش فرض می کند. یک جلسه وابسته به تعداد صفحات مشاهده شده نیست، بنابراین اگر شخصی به یک وب سایت مراجعه کند و به مدت 20 دقیقه در بسیاری از صفحات وب جستجو کند، یک جلسه خواهد بود.


Slug

بخشی از URL که پس از .com یا .ir نوشته می شود. برای مثال شاید صفحه اصلی یک وبسایت https://academy.nitroapp.ir/   باشد اما برای مراجعه مستقیم به یک صفحه دیگر از وبسایت باید Slug را به انتهای URL اضافه کرد. به عنوان مثال: https://academy.nitroapp.ir/seo-dictionary/

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن