اخبار و رویداد

شناسایی صفحات اسپم توسط گوگل و مبارزه گوگل با اسپم

شناسایی صفحات اسپم، نحوه مبارزه گوگل با اسپم، پیروزی های گوگل، اهمیت شناسایی و مبارزه

شناسایی صفحات اسپم توسط گوگل بصورت روزانه

شناسایی و مبارزه با صفحات اسپم توسط گوگل روزانه صورت می گیرد، بر اساس آمار منتشر شده توسط گوگل در سال 2019، گوگل روزانه بیش از 25 میلیارد صفحه اسپم در جستجوی خود شناسایی می کند. گوگل تمام تلاش خود را می کند تا این صفحات را خارج از نتایج جستجوی خود نگه دارد. بر اساس آمار منتشر شده بیش از 99 درصد نتایج جستجوی گوگل، بدون اسپم هستند و این شرکت برای حفظ این روند و بهبود ان در تلاش است.

به عنوان مثال، تیم وب اسپم Google هر روز 25 میلیارد صفحه اسپم را کشف می کند که از فهرست نتایج جستجوی Google فیلتر شده اند.

این آمار از نظر گوگل نیز یک رقم بسیار بالا محسوب می شود و نشان دهنده تعداد بالای افرادی است که سعی در تولید صفحات اسپم دارند.

در ادمه مقاله نکات برجسته دیگری از گزارش وب اسپم Google ارائه شده است که نشان از تلاش شرکت برای مقابله در برابر اسپم ها در سال 2019 دارند.

 

نحوه مبارزه گوگل با اسپم در سال 2019

شناسایی صفحات اسپم توسط گوگل در سال 2019 به دریافت 230,000 مورد گزارش اسپم انجامید و مبارزه گوگل با اسپم با شکست 82% از آنها خاتمه یافت.

این شرکت بخشی از این عملکرد را به بهبود قابلیت های مبارزه با اسپم سیستم های یادگیری ماشینی خود نسبت می دهد که در سال 2019 در اولویت قرار داشت.

” راهکار های یادگیری ماشینی ما به همراه قابلیت اجرای دستی موجب آن شد که ما بتوانیم درصد بالایی از صفحات اسپم را شناسایی کرده و مانع از ورود آن ها به نتایج جستجوی کاربران شویم. ”

 

پیروزی های گوگل در مبارزه با اسپم

تلاش های گوگل برای مبارزه با اسپم و دور نگه داشتن آن ها از نتایج جستجوی خود تا حد زیادی موفقیت آمیز بود. در سال 2018 گوگل توانست تا 80 درصد از صفحات اسپم تولید شده را شناسایی و با آن ها مقابله کند.

لینک اسپم هنوز هم در بین افراد دارای محبوبیت است اما گوگل در حال پیشرفت در زمینه ی شناسایی آن است. علاوه بر این، گوگل تایید کرده است که امروزه لینک های پولی و مبادلات لینک تاثیرشان را از دست داده اند.

” بیش از 90 درصد لینک اسپم ها توسط سیستم ما شناسایی و با آن ها مقابله شده است و تکنیک هایی مانند لینک های پولی و مبادلات لینک تاثیر گذشته خود را ندارند. ”

Google همچنین به پیشرفت خود در مبارزه با سایت های اسپم با محتوای معیوب اشاره می کند. این وبسایت ها به طور معمول با رفتارهایی درگیر می شوند که جستجوگرها را آزار می دهد یا به آن ها آسیب می رساند.

به عنوان مثال می توان به سایت هایی با عناصر فریب دهنده مانند دکمه های جعلی ، تبلیغات بیش از حد ، تغییر مسیر مشکوک و بدافزار اشاره کرد.

مبارزه و شناسایی صفحات اسپم توسط گوگل توانست تأثیر این اسپم ها را بر روی کاربران در سال 2019 در مقایسه با سال 2018،  تا 60 درصد کاهش دهد.

 

مبارزه گوگل با اسپم توسط کنسول جستجو (search console)

زمانی که صفحات اسپم توسط گوگل شناسایی شدند ، کنسول جستجوی آن یک هشدار به مدیر وبسایت ارسال می کند. در سال 2019 گوگل بیش از 90 میلیون پیام هشدار به مدیران وبسایت ها ارسال کرد.

این پیام ها به این دلیل ارسال می شدند تا مدیران وبسایت در مورد مشکلات و مسائلی که می توانند بر روی عملکرد آن ها در نتایج جستجو موثر باشند، با خبر شوند.

از میان 90 میلیون پیام ارسال شده، حدود 4.3 میلیون پیام مربوط به اقدامات دستی ناشی از نقض دستورالعمل های Webmaster Google بود.

 

اهمیت شناسایی و مبارزه با صفحات اسپم توسط گوگل

همزمان با گزارش های فوق، Danny Sullivan از گوگل در یک وبلاگ جدا گانه از دلایل اهمیت مبارزه با اسپم و دور نگه داشتن آن از نتایج جستجو نوشت.

” اگر که سیستم و تیم های مبارزه با اسپم وجود نداشته باشند، کیفیت جستجو بسیار کاهش خواهد یافت و یافتن اطلاعات مفید و مناسب از بین نتایج جستجوی ارائه شده کار بسیار سختی خواهد بود.

اگر مبارزه و مقابله ای با صفحات اسپم صورت نگیرد، آن ها به تعداد انبوهی وارد نتایج جستجو می شوند و زمینه را برای سارقان فراهم می کنند تا به سرقت اطلاعات شخصی افراد از جمله کارت های اعتباری، پسوورد ها و… بپردازند و یا از طریق بدافزار های به سیستم های کاربران آسیب برسانند. ”

برای ارائه مطالب با کیفیت در نتایج جستجو، مبارزه با اسپم ها به اندازه توسعه الگوریتم های جستجو حائز اهمیت است.

 

خلاصه:

در این مقاله سعی کردیم تا توضیح مختصری در رابطه با شناسایی صفحات اسپم توسط گوگل و مبارزه گوگل با اسپم آشنا کنیم، به مطالعه آماری تعداد اسپم های ورودی به گوگل پرداخته و واکنش گوگل در این زمینه  و میزان موفقیت آن را بیان کنیم. همچنین بیان کردیم که در صورتی که گوگل با صفحات اسپم مقابله نکند چه اتفاقی برای نتایج آن رخ می دهد.

دیگر مقالات آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو:

سایت های بررسی کلمات کلیدی و آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

دیکشنری سئو و دیجیتال مارکتینگ

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
منبع
search engine journal
برچسب ها
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن