آموزش سئو مقدماتیسئو

مفهوم کلمه کلیدی | کلمه کلیدی چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟

مفهوم کلمه کلیدی، اهمیت کلمه کلیدی، نحوه استفاده از کلمه کلیدی

مفهوم کلمه کلیدی

مفهوم کلمه کلیدی : کلمه کلیدی به کلماتی گفته می شود که توضیحاتی در مورد محتوای یک صفحه به مخاطبان ارائه می دهند. صفحات وب سایت از طریق کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند. بنابراین وقتی افراد کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی شما را در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر جستجو می کنند، باید صفحه وب سایت شما را در نتایج جستجو پیدا کنند.

برای نمونه فرض کنید که وب سایت شما، یک وب سایت فروش پیانو باشد که در انواع مختلفی از پیانوها را به کاربران خود ارائه می دهید. شما در مورد ملاک هایی که در هنگام خرید پیانو باید به آن ها توجه کنید در وبلاگ خود می نویسید و همچنین نظرات مربوط به پیانوهای ارائه شده را در فروشگاه آنلاین خود به اشتراک می گذارید.

استفاده از کلمه کلیدی

شما پیانوهای دیجیتال می فروشید، بنابراین صفحه دسته بندی برای پیانوهای دیجیتال ایجاد کرده اید. باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • می خواهید برای چه کلمه یا اصطلاحی در نتایج جستجو رتبه بندی شوید؟
  • فکر می کنید مردم برای یافتن شما از کدام کلمات در موتورهای جستجو استفاده می کنند؟
  • جستجوی افراد چگونه خواهد بود؟

احتمالاً [ پیانوی دیجیتال ] انتخاب شما می باشد، درست است؟ زیرا این کلمه کلیدی بهترین موارد را در صفحه نتایج جستجو به مخاطبان ارائه می دهد. [ پیانوی دیجیتال ] به عنوان اصطلاح کلیدی برای وب سایت شما عمل می کند که کاربران با جستجوی آن در موتورهای جستجو به وب سایت شما دستیابی پیدا می کنند. کلمه کلیدی همیشه از 1 کلمه تشکیل نمی شود بلکه در اکثر مواقع از چندین کلمه تشکیل می شود. پس هنگامی که نام کلمه کلیدی بیان می شود، در بیشتر مواقع منظور همان اصطلاح کلیدی می باشد.

نکته: شاید [ پیانوی دیجیتال ] انتخابی باشد که اکثر افراد به جستجوی آن می پردازند اما باید توجه داشته باشید که رقابت برای این کلمه ی کلیدی نیز بسیار بالا می باشد و کار شما برای رتبه بندی برای این کلمه در نتایج موتورهای جستجو بسیار سخت خواهد بود. برای کاهش رقابت می توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی به کلماتی گفته می شود که جزئیات بیشتری را ارائه می دهند اما باید در نظر داشته باشید که حجم جستجوی کمتری دارند. البته این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است که نرخ تبدیل مشتری کلمات کلیدی طولانی بسیار بیشتر می باشد.

 

دلیل اهمیت کلمه کلیدی چیست ؟

یکی از مواردی که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه به آن توجه می کند، محتوای موجود در آن صفحه است. گوگل به کلمات موجود در صفحه دقت می کند. بنابرین تصور کنید اگر کلمه کلیدی شما، به عنوان مثال [ پیانوی دیجیتال ]، به تعداد برابری با سایر کلمات تکرار شود، تمامی کلمات از اهمیت یکسانی برخوردار خواهند بود. در این صورت گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام یک از کلمات برای شما مهم و کدام یک از آن ها برای شما غیرمهم هستند. نحوه استفاده از کلمات، سرنخ هایی را به گوگل ارائه می دهد که از موضوع متن شما باخبر شود. بنابراین اگر می خواهید به Google بفهمانید که موضوع صفحه شما چیست، باید استفاده بهینه ای از کلمات کلیدی خود داشته باشید.

اهمیت کلمه کلیدی برای کاربران

اما گوگل تنها دلیل اهمیت کلمات کلیدی نمی باشد. در واقع گوگل از اهمیت کمی برخوردار است، زیرا تمرکز اصلی همیشه باید بر روی کاربران باشد. کاربران شامل بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه می شوند. شما با استفاده از SEO می خواهید تا افراد در هنگام استفاده از عبارت جستجوی خاص یا عبارت کلیدی، به وب سایت شما در نتایج جستجو دستیابی پیدا کنند. شما باید در ذهن مخاطبان خود قرار بگیرید و از کلماتی که آن ها در هنگام جستجو استفاده می کنند، آگاه شده و از آن ها به عنوان کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

اگر از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدیدکنندگان مورد نظر یا مورد نیاز خود را پیدا نخواهید کرد، زیرا متن شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می کند مطابقت ندارد. اما اگر از کلماتی که افراد در جستجوی آن هستند استفاده کنید، تجارت و کسب و کار شما می تواند رونق بگیرد. بنابراین کلمات کلیدی شما باید آنچه را که مخاطب شما جستجو می کند، منعکس کنند. اگر از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، مخاطبان اشتباهی را جذب خواهید کرد یا به کل مخاطبی نخواهید داشت. به همین دلیل است که استفاده از کلمات کلیدی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

چگونه از کلمات کلیدی در صفحات و پست های خود استفاده می کنید؟

در زمان های گذشته شما می توانستید با استفاده مکرر از کلمات کلیدی در متن خود، رتبه ی خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. در واقع هرچقدر که کلمات کلیدی شما به تعداد بیشتری در متن شما تکرار می شد، رتبه ی بهتری دریافت می کرد. به این ترفند  keyword stuffing گفته می شود. اما متنی که یک کلمه در آن با تعداد بالایی تکرار شود، خوانایی خوبی نخواهد داشت. از آنجا که خواندن این نوع متن برای کاربران خوب نیست، گوگل نیز آن را خوب نمی داند. به همین دیگر نمی تواند با استفاده از ترفند keyword stuffing در موتورهای جستجو رتبه بندی شد.

بنابراین قوانین کلی چیست؟ اولین و مهم ترین قانون این است که متن شما باید خوانایی خوبی داشته باشد. البته، شما باید از کلمات کلیدی خود در متن خود استفاده کنید، اما آن ها را در تمامی جملات خود تکرار نکنید. در کل باید 1 الی 2 درصد از متن شما را کلمات کلیدی تشکیل داده باشند. سعی کنید تا کلمات کلیدی خود را به صورت مناسب در کل متن خود توزیع کنید. همه ی آن ها را در پاراگراف اول متن خود قرار ندهید. بسته به طول صفحه یا پست خود، از کلمه کلیدی خود در یک عنوان اصلی یا چند عنوان فرعی استفاده کنید. همچنین از کلمات کلیدی خود در عنوان صفحه، پاراگراف اول و توضیحات متای خود استفاده کنید.

اکنون شما یک درک کلی از مفهوم کلمه کلیدی و عبارت کلیدی دارید. این دانش به شما در تحقیق کلمات کلیدی کمک می کند که گام بعدی و حیاتی است!

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا تفسیر کاملی از مفهوم کلمه کلیدی و اهمیت آن ها برای سئو داشته باشیم. کلمه کلیدی به کلماتی گفته می شود که توضیحاتی در مورد محتوای یک صفحه به مخاطبان ارائه می دهند و کاربران در هنگام جستجو از آن ها استفاده می کنند. اگر از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدیدکنندگان مورد نظر یا مورد نیاز خود را پیدا نخواهید کرد، زیرا متن شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می کند مطابقت ندارد. اما اگر از کلماتی که افراد در جستجوی آن هستند استفاده کنید، تجارت و کسب و کار شما می تواند رونق بگیرد.

برای موفقیت در عرصه انتخاب کلمات کلیدی، می توانید از ابزارهای رایگان آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو استفاده کنید:

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن