بازاریابی و فروشسئو

همکاری تیم های سئو و فروش و تاثیر آن در افزایش مشتری

دستیابی به مخاطبان، اصلاح فرآیندها، توسعه محتوای سودمند، تنظیم آزمایش و پیگیری

همکاری و مشارکت تیم های سئو و فروش سبب بهبود تاکتیک های آن ها و دستیابی به نتایج بهتر می شود. در این مقاله قصد داریم راه هایی را که به برقراری ارتباط بهتر مابین تیم های سئو فروش کمک می کنند، بیان کنیم.

همه ما از این موضوع آگاه داریم که در گذشته تیم های بازاریابی و تیم های فروش، به صورت مستقل از هم عمل می کردند.

در واقع هنوز هم بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از این شیوه استفاده می کنند.

 

نحوه همکاری بهتر تیم های سئو و فروش

در حالی که راه های زیادی برای مشارکت تیم های بازاریابی و فروش با یکدیگر وجود دارد تا بتوانند نتایجی بهتری کسب کنند، ما در این مقاله به بررسی یک استراتژی بازاریابی خاص خواهیم پرداخت؛ این استراتژی چیزی نیست جز سئو.

پس بهتر است تا به بررسی نکاتی بپردازیم که از طریق آن ها تیم های سئو و فروش می توانند با یکدیگر همکاری کرده و سبب رشد حرفه یا شغل خود شوند.

فرقی نمی کند که یک متخصص سئو باشید که در یک شرکت کار می کند یا برای خودتان کار کنید. این نکات برای بهبود استراتژی شما ضروری هستند.

 

1. دستیابی به مخاطبان صحیح و مناسب

یک استراتژی خوب سئو تنها به معنای جذب ترافیک نیست. بلکه ترافیک ایجاد شده باید شامل افراد صحیح و مورد نظر باشند.

در این مقطع است که تیم های سئو و فروش باید با یکدیگر همکاری کنند تا منجر به رشد کسب و کار خود شوند.

این موضوع کاملا درست است که تحقیقات کلمات کلیدی یک امر بسیار مهم برای هر استراتژی سئو می باشد.

شما می توانید زمان بسیار زیادی را صرف تحقیقات کلمات کلیدی، پیدا کردن کلمات و اصطلاحات با حجم جستجوی بالا و… کنید.

اما مشارکت با تیم فروش در این زمینه سبب بهبود استراتژی سئوی شما می شود.

از مشاوره و توصیه های تیم فروش برای تایید اولویت های کلمات کلیدی و همچنین پیدا کردن ایرادات خود در این زمینه استفاده کنید.

دلیل سودمند بودن مشاوره های تیم فروش این است که آن ها هر روزه با مشتری های مختلف و همچنین طرز فکر آن ها روبرو می شوند.

تیم های فروش از زبان خاص مشتری ها، اطلاعاتی که آن ها به دنبالش هستند و … آگاهی دارند.

تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی که می توانید از طریق تیم فروش به دست آورید، کمک شایانی به استراتژی سئوی شما می کند.

هرچند کلمات کلیدی طولانی حجم جستجوی کمتری دارند اما اکثر افرادی که آن ها را جستجو می کنند به مشتریان شما تبدیل می شوند.

برای مثال فردی که برای ” کفش مشکی پیاده روی ” جستجو می کند به احتمال بسیار بیشتری نسبت به فردی که به جستجوی ” کفش ” می پردازد، به مشتری تبدیل می شود.

نکته مهم: برای تاثیر گذاری در کسب و کار خود، کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.

 

2. فرآیند ها را درک و سپس اصلاح کنید.

برای فردی که در حوزه سئو کار می کند، داشتن درک کامل و جامع از فرآیند فروش ضروری می باشد.

با تیم فروش بنشینید و اطمینان حاصل کنید که برخی از اساسی ترین (و اغلب نادیده گرفته شده ترین) عناصر فرآیند فروش را کاملاً درک کرده اید:

  • هدف قرار دادن مخاطبان و عناوین شغلی
  • مسئولیت ها و چالش های روزانه.
  • مزایای رقابتی که برنده معاملات می شوند.
  • موضوعات مشترک یا مباحثی که پیش می آیند.
  • صنایعی که در اولویت قرار دارند، اندازه شرکت و درآمد.
  • و …

همچنین این دورهمی و همکاری تیم های سئو و فروش نباید یک بار اتفاق بی افتد بلکه باید به صورت مداوم انجام شود.

مشتریان خدمات و محصولات هرروزه در حال تکامل و تغییر هستند. به خصوص امروزه که شرکت ها در تلاش برای هدف قرار دادن عناوین شغلی کمتر شناخته شده هستند.

همچنین برای تیم های فروش نیز آگاهی از کمپین های دیجیتال مارکتینگ مطرح ضروری است.

وقت خود را برای جمع آوری و بررسی مطالب فروش مانند پیگیری کادرها ، صفحه های pitch ، بروشورهای محصول ، نسخه ی نمایشی و موارد دیگر صرف کنید.

حتی ممکن است فرصتی برای استفاده از برخی از این مطالب برای سئو وجود داشته باشد.

 

3. محتوای سودمند متقابل را توسعه دهید.

همگام سازی با فروش می تواند به ایده های جدید مطالب مبتنی بر موضوعات زیر کمک کند:

  • بازخوردی که آنها می شنوند.
  • سوالاتی که مشتریان می پرسند.
  • اطلاعاتی که در جستجوی آنها هستند.

بعضی اوقات آنقدر در تحقیقات کلمات کلیدی تثبیت می شویم که ممکن است اهمیت کلمات کلیدی ارزشمند با حجم جستجوی کم را نادیده بگیریم.

ما ممکن است به هیچ وجه کلمات کلیدی مهمی را در رادار خود نداشته باشیم یا ممکن است چشم اندازها از زبان متفاوتی استفاده کنند.

همکاری تیم های سئو و فروش می تواند به جلوگیری از این نگرانی های رایج کمک کند.

با استفاده از سؤال های مربوط به نام تجاری ، می توانید روندهای جستجوی کلیدی را که کشف می کنید و همچنین رفتارهای کاربرانی که مشاهده می کنید، به اشتراک بگذارید.

به عنوان مثال، سؤالات نام تجاری که شامل “بررسی” ، “قیمت گذاری” ، “رایگان” و “نسخه ی نمایشی” می شوند.

 

4. آزمایش و پیگیری تنظیم کنید.

همکاری تیم های سئو و فروش  و جذب ترافیک به وبسایت شما یک اتفاق بسیار خوب است.

اما آیا می دانید که کاربران به چه صورت و چگونه در حال تبدیل شدن به مشتری هستند؟

تبدیل می تواند به معنای چیزهای مختلفی بسته به مدل کسب و کار شما باشد ، اما در این مورد ، ما به این موضوع اشاره می کنیم که آیا کاربرانی که به وب سایت شما می آیند واقعاً اقدام به انجام عملی می کنند یا خیر.

برای مثال:

در وب سایت های خرده فروشی یا تجارت الکترونیک بازدیدکنندگان باید اقدام به خرید کنند.

تعیین اهداف در Google Analytics و یا Google Tag Manager ضروری است.

اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب در حال تجزیه و تحلیل این داده ها هستید و در صورت لزوم استراتژی های خود را تنظیم می کنید.

اگر شاهد افزایش ترافیک به صفحه فرود هستید اما اقدامی از سوی بازدیدکنندگان انجام نشده است، از خود بپرسید که چه چیزی باید تغییر کند.

  • آیا به کاربران مناسب دسترسی پیدا می کنید؟
  • آیا صفحه به بهینه سازی بیشتر برای تبدیل مشتری نیازمند است؟
  • آیا اطلاعات کافی در صفحه وجود دارد؟
  • آیا سایر رقیبان دارای صفحه مشابه هستند؟ اگر چنین است، آن ها چه می کنند که شما نمی کنید؟
  • و …

احتمالاً مهمترین جنبه سئو و تراز فروش، اطمینان از داشتن اطلاعات مورد نیاز برای گزارش پیشرفت به تیم خود، تصمیم گیری آگاهانه و تنظیم استراتژی است.

قبل از اختصاص بودجه به استراتژی های جدید SEO، مطمئن شوید که می توانید داده ها را به درستی ردیابی و نظارت کنید و نتایج را به تیم های بازاریابی و فروش گزارش دهید.

 

در نهایت باید گفت که:

فرقی نمی کند که شما در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و یا در خانه کار کنید، ارتباط برقرار کردن با فروش به طور منظم، کمک می کند تا سئو و تاکتیک های گسترده تر بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

اگر در حال حاضر ملاقاتی با تیم های فروش ندارید، توصیه ما به شما این است که حتما ملاقاتی را با آن ها در نظر بگیرید.

همه ما میدانیم که هر دو تیم احتمالاً بسیار مشغول هستند و هیچ کس دوست ندارد یک جلسه اضافی در تقویم خود داشته باشد.

اما اگر مطمئن شوید که مزایای بارز توضیح داده شده اند، و اهداف مشخص هستند، سازمان شما یک قدم به بازاریابی و تراز فروش نزدیک تر خواهد شد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا شیوه هایی را برای شما بیان کنیم که سبب همکاری بیشتر و بهتر تیم های سئو و تیم های فروش می شود. با همکاری تیم های سئو و فروش می توان شاهد نتایج بسیار بهتری بود و در هرکدام از آن ها بهبود قابل توجهی ایجاد کرد. اگر تیم های بازاریابی و سئو به طور مستقل از یکدیگر کار کنند، شاهد نتایج بسیار ضعیفی خواهند بود. مشارکت این دو سبب افزایش آگاهی از مشتری ها و رفتار های آن ها می شود که در نتیجه منجر به افزایش مشتری و افزایش فروش می شود. همچنین یک نکته بسیار مهم که وجود دارد این است که در هنگام جذب ترافیک، کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.

 

با سایر اخبار و مقالات آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو همراه باشید:

روش کار موتور جستجو و مراحل کلی عملکرد موتور جستجو

7 مورد از آمار و ارقام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
منبع
search engine journal
برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن