آموزش ابزار سئوسئو

5 ابزار سرچ کنسول گوگل که از آن بی خبر بودیم

بازرسی URL، خطاهای URL، آنالیز کلید واژه ها، حذف URL، شناسایی زمینه مشکلات

با مطالعه این مقاله می توانید بیشترین بهره ممکن را از کنسول جستجو برده و با 5 ابزار پنهان سرچ کنسول گوگل آشنا شوید که کار شما را به عنوان یک متخصص سئو آسان تر می کنند.

در درون کنسول جستجوی گوگل، یک سری قابلیت مخفی گنجانده شده است.

بیشتر وب مستر ها با کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) آشنا هستند. کنسول جستجوی گوگل یک جعبه ابزار است که توسط Google طراحی شده تا به کشف مشکلات فنی بپردازد.

اگر شما در اندیشه خرید یک ابزار تجزیه و تحلیل هستید، شدیدا به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا به GSC یا همان کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید.

اگر مشکلات وبسایت شما به موارد موجود در GSC محدود شده باشد ، به هیچ وجه به ابزار دیگری احتیاج نخواهید داشت.

اگرچه بسیاری از ویژگی های نسخه پیشین مانند  robots.txt و  crawl statsبه نسخه جدید افزوده نشده اند اما هنوز هم این ابزار بسیار مفید و سودمند است.

بسیاری از افراد از ابزار های  robots.txt tester و   crawl statisticsاستفاده می کردند و این ابزار ها از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار بودند.

کنسول جستجوی گوگل به اندازه قبل سودمند نیست اما هنوز هم یک ابزار بسیار خوب به شمار می رود.

در ادامه مقاله به بررسی 5 ویژگی مخفی GSC خواهیم پرداخت که بسیاری از آن بی خبر هستند.

 

5 ابزار پنهان سرچ کنسول گوگل

 

1. ابزار بازرسی URL

این ابزار جایگزین ابزار قدیمی Fetch as Googlebot در سرچ کنسول گوگل می باشد و نقش همان ابزار را ایفا می کند. این ابزار به شما این امکان را می دهد که URL های خود را برای فهرست بندی یا ایندکسینگ در موتورهای جستجو ثبت کنید.

ابزار سرچ کنسول گوگل

آیا از انتظار برای بازگشت Google و خزیدن وبسایت خود پس از بروزرسانی خسته شده اید؟

اگر اینگونه است، از ابزار بازرسی URL گوگل استفاده کنید.

این ویژگی موجب آن می شود که گوگل صفحه مورد نظر شما را برای یک بار دیگر بخزد.

این ابزار یک ابزار عالی برای یافتن صفحات مشکل دار است.

به عنوان مثال، اگر وبسایت شما هک شده و برای نمایش اطلاعاتی که بخشی از وب سایت دیگری است مورد استفاده قرار می گیرد، ابزار بازرسی URL به شما این امکان را می دهد تا مشکلات فهرست بندی و یا سایر مشکلات را مشاهده و بررسی کنید.

 

2. خطاهای URL مبهم مانند Soft 404s را پیدا کنید.

ابزار-سرچ-کنسول-گوگل

در حالی که برگه پوشش به شما کمک می کند تا در مورد صفحاتی که دارای خطا هستند آگاه شوید، آیا می دانید خطاهای پیشرفته دیگری هنگام جستجو و بررسی عمیق تر وجود دارد؟

شما می توانید به وسیله این ابزار در سرچ کنسول گوگل ، خطای soft 404 errors را که در وبسایت شما ایجاد  می شود پیدا کنید.

این نوع خطاها هنگامی رخ می دهند صفحه وبسایت شما در حال ارائه محتوای خالی باشد.

شناسایی این صفحات کار آسانی نیست و شما باید به شخصه به آن صفحات مراجعه کنید تا متوجه آن ها شوید.

همچنین اگر مشکل رتبه بندی و فهرست بندی را تجربه می کنید، منطقه پوشش به شما امکان می دهد خطاهای دیگری مانند خطاهای زیر را شناسایی کنید.

  • صفحات با عنوان “noindex”.
  • صفحات با تغییر مسیر.
  • صفحاتی که خزیده شده اند اما در حال حاضر ایندکس نشده اند.
  • شناسایی ناهنجاری و مشکلات خزیدن.
  • و سایر خطاهای مهم.

در صورت بروز مشکلات رتبه بندی و فهرست بندی، این بخش ها به شما کمک می کنند تا زمینه های مشکل را که به دلیل سوء مدیریت به وجود می آیند در سایت خود بهتر تشخیص دهید.

 

3. آنالیز عمیق تری از کلید واژه ها در صفحات رتبه بندی انجام دهید.

آیا می دانید که می توانید به بررسی عمیق تر در مورد صفحاتی که مختص به موضوع شما هستند پرداخته و از طریق نتایج به دست آمده استراتژی های خود را بهبود ببخشید؟

ابزار سچ کنسول گوگل

برای استفاده از این ابزار در سرچ کنسول گوگل به بخش Performance > + NEW مراجعه کرده و اطلاعاتی را که می خواهید در موردشان بررسی انجام دهید، انتخاب کنید.

برای مثال می خواهیم اطلاعاتی را در صفحات حاوی یک عبارت خاص که Google  رتبه بندی می کند، پیدا کنیم.

  • بر روی Query کلیک می کنیم.

  • و مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. Queries Containing را انتخاب کنید.
  2. کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید.
  3. بر روی Apply کلیک کنید.

صفحه ای که به نمایش گذاشته خواهد شد نشانگر تمام صفحاتی است که برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی شده اند.

شما همچنین می توانید بین صفحات، کشورها و دستگاه ها جابجا شوید.

با بررسی این داده ها شما می توانید به ارزیابی بهتر صفحات خود پرداخته و به بهبود آن ها بپردازید.

این کار به شما کمک می کند تا یک تجربه جستجوی کاملاً متناسب در سایت خود برای نمایش داده ها و صفحات برای کاربران خود ایجاد کنید.

این یک روش عالی برای پیدا کردن داده های کلیدی است و  به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم های استراتژیک را برای وبسایت خود در نظر بگیرید.

 

4. ابزار حذف URL

در هنگام استفاده از این ابزار در سرچ کنسول گوگل باید بیشترین احتیاط را داشته باشید تا از به وجود آمدن مشکلات بزرگ و جدی جلوگیری کنید.

شما نمی خواهید URL ای را حذف کنید که تاثیرات مثبتی برای شما ایجاد می کند.

و از طرف دیگر، شما می خواهید URL های مشکل دار را حذف کنید که دیگر ارزشمند نیستند، دارای محتوای قدیمی هستند و یا راهی وجود ندارد که بتوانید آنها را در زمینه تلاش های فعلی SEO خود بهبود ببخشید.

به طور خلاصه، اگر از کاری که انجام می دهید مطمئن نیستید، بهتر است قبل از اینکه آن را انجام دهید کنید، از راهنمایی های یک متخصص استفاده کنید.

توجه کنید که استفاده از این ابزار برای افراد مبتدی و بی تجربه توصیه نمی شود.

 

5. شناسایی زمینه مشکلات: آخرین ویژگی مخفی سرچ کنسول گوگل

آخرین گوهر پنهان در سرچ کنسول گوگل در جستجوی شما برای شناسایی و تصحیح خطاهای وب سایت، درک زمینه واقعی مشکلات گزارش شده توسط این ابزار است.

شما باید با احتیاط و بررسی مشکلاتی که در مورد آن ها مطمئن نیستید، اطلاعات کسب کنید.

در مود این مشکلات سوال طرح کنید.

و در صورت وجود عمده مشکلات، از کسی که در زمینه مشکلات تخصص داشته باشد کمک بگیرید.

با یادگیری پیچیدگی های GSC ، استفاده از آن راحت تر خواهد شد و شما قادر خواهید بود مسائل و مشکلات را سریع تر شناسایی کنید.

نکاتی که برای شما ذکر کردیم می توانند به شما کمک کنند تا برخی از مشکلات جدی وبسایت را بدون نیاز به هزینه بیشتر برای ابزارهای اضافی، شناسایی کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی و بررسی برخی از ابزار ها و قابلیت های سرچ کنسول گوگل بپردازیم. کنسول جستجوی گوگل دارای برخی ویژگی هاست که از طریق ان ها می توانید به بهبود وبسایت، تولید محتوا و همچنین رتبه بندی خود بپردازید. شما می توانید با استفاده از GSC به بررسی برخی از مشکلات وبسایت خود پرداخته و آن ها را برطرف کنید.

ابزار های کنسول جستجوی گوگل:

  • ابزار بازرسی URL
  • خطاهای URL مبهم مانند Soft 404s را پیدا کنید.
  • تجزیه و تحلیل عمیق تری از کلید واژه ها در صفحات رتبه بندی انجام دهید.
  • ابزار حذف URL
  • شناسایی زمینه مشکلات

 

همچنین میتوانید از ابزار بررسی و آنالیز جایگاه و کلمات کلیدی آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو بصورت رایگان استفاده کنید.

 

با دیگر مقالات آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو همراه باشید:

سایت های بررسی کلمات کلیدی و آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

تاثیر نرخ کلیک (CTR) در سئو وب سایت چقدر است؟

برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن