اخبار و رویدادسئو

7 مورد از آمار و ارقام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

ترافیک ارگانیک، هزینه های صنعت و تجارت، رفتار محلی جستجو، جستجوی کاربران، ساخت لینک، گوگل، کانال های بازاریابی

آمار و ارقام دیوانه کننده سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) 

در این مقاله ما تلاش کرده ایم تا  تمام آمار و ارقام سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو را که باید از آن ها مطلع باشید را جمع آوری کنیم. از جمله: ترافیک ارگانیک، هزینه صنعت و ارزش آن، رفتار جستجو، Google و موارد دیگر.

بهینه سازی موتور جستجو یا همان SEO یک امر ضروری است زیرا جستجوی ارگانیک مطمئناً با ارزش ترین کانال بازاریابی است.

هر کمپانی که در عرصه آنلاین مشغول فعالیت باشد، نیازمند سئو است. حال فرقی نمی کند که آن کمپانی یک کمپانی تازه تاسیس شده و یا یک کمپانی مشهور و قدیمی باشد.

هر زمان که یک کاربر در حال استفاده از موتور جستجو برای پیدا کردن اطلاعات مرتبط با محصول، خدمات و یا وب سایت شما باشد، شما باید در آن جا حضور داشته باشید.

با این وجود ، حتی در سال 2020، یک تلاش ثابت برای توجیه ارزش سئو وجود دارد.

چرا؟ اثبات غیرقابل انکار ارزش SEO در تعداد معدودی از وب سایت ها پراکنده است.

این مقاله تمام اطلاعاتی را که شما باید درباره ترافیک ارگانیک ، هزینه صنعت و ارزش آن ، رفتار جستجو ، Google و سایر اطلاعات بدانید را جمع آوری کرده است.

در ادامه تعدادی از آمار و ارقام دیوانه کننده سئو وجود دارد که باید در مورد بهینه سازی موتور جستجو بدانید.

 

7 مورد از آمار و ارقام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

 

آمار ترافیک ارگانیک

 

  • 5 درصد: میانگین سهم ترافیک که توسط اولین نتیجه جستجوی ارگانیک Google کسب می شود.
  • 5 درصد: میانگین سهم ترافیک ایجاد شده توسط سایت های ذکر شده در اولین صفحه نتایج جستجوی Google
  • 1890 کلمه: میانگین طول محتوای صفحه اول Google
  • 51 درصد از کل ترافیک وب سایت ها از طریق جستجوی ارگانیک به دست می آید.10 درصد از جستجوی پرداخت شده ، 5 درصد برای اجتماعی و 34 درصد از سایر منابع حاصل می شود.
  • بیش از 40 درصد درآمد، از طریق ترافیک ارگانیک است.
  • 73 میلیارد: تعداد تخمینی تماس های تلفنی که از طریق جستجوی تلفن همراه به تنهایی در پایان سال 2018 ایجاد شدند.
  • 8.5: میانگین تعداد نتایج جستجوی ارگانیک موبایل که Google در صفحه اول خود نشان می دهد. این نتایج قبلاً از 10 “لینک (پیوند) آبی” در نتایج جستجوی خود تشکیل شده بود.
  • 8.59: میانگین تعداد نتایج جستجوی دسک تاپ ارگانیک که گوگل در صفحه اول خود نشان می دهد.

 

آمار هزینه های صنعت و تجارت

 

  • 65 میلیارد دلار: مبلغی که شرکت ها برای سئو در سال 2016 هزینه کردند.
  • 72.02 میلیارد دلار: مقدار مبلغی که برند ها و آژانس ها در ایالات متحده برای خدمات SEOدر سال 2018 هزینه کردند. پیش بینی می شود این میزان در سال 2020، 27 میلیارد دلار باشد.
  • 5000 دلار: مبلغ ماهانه ای که اکثر مشاغل صرف سئو می کنند.
  • 77.8 درصد از درآمد ناشی از جستجو در ایالات متحده در سال 2017 توسط گوگل به دست آمد.

 

آمار رفتار محلی جستجو

 

  • 80 درصد از مصرف کنندگان برای یافتن اطلاعات محلی از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
  • 18 درصد از جستجوهای محلی توسط تلفن های هوشمند منجر به خرید در طی یک روز شدند.
  • 88 درصد از کاربران در تلفن هوشمند جستجو می کنند ، در حالی که 84 درصد از طریق رایانه / تبلت جستجو می کنند.
  • 54 درصد از کاربران تلفن های هوشمند، ساعت های کاری را جستجو می کنند، 53 درصد از آن ها به دنبال مسیرهایی برای یک فروشگاه محلی هستند.
  • 80 درصد از مصرف کنندگان می خواهند تبلیغاتی متناسب با شهر ، کد پستی یا محیط اطراف خود تنظیم کنند.
  • 70 درصد از مصرف کنندگان می گویند که داشتن دستورالعمل و دکمه تماس در تبلیغات مهم است.
  • جستجو های موبایلی برای اصطلاحات ” فروشگاه هایی که در این ساعت باز هستند” و “رستوران هایی که در این ساعت باز هستند” نسبت به سال پیش، 2.1 برابر شده اند.
  • 1.3: تعداد دفعاتی که جستجوی تلفن همراه در مورد “مکان خرید یا یافتن …” در سال گذشته افزایش یافته است.
  • 65 درصد از مردم در لحظات خرید خود، از تلفن همراه خود استفاده می کنند.
  • 76 درصد از افرادی که در تلفن های هوشمند خود برای “چیزی در این نزدیکی (Something nearby)” جستجو می کنند، در طی یک روز از یکی از مشاغل بازدید می کنند و 28 درصد از جستجوهایی که در این موضوع انجام می شود، منجر به خرید می شود.

 

آمار جستجوی کاربران

 

  • 3 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان از تلفن های همراه و تبلت استفاده می کنند، در حالی که 48.7 درصد از آن ها از رایانه های شخصی استفاده می کنند.
  • 15 درصد از میلیون ها کاربر فعال وب در ایالات متحده حداقل یک یا چند جستجو را در طی یک روز انجام داده اند، 45 درصد حداقل یک جستجو در طی یک هفته انجام داده اند و 68 درصد از آن ها یک یا چند جستجو در طی یک ماه انجام داده اند.
  • 79 درصد از مردم قبل از خرید، یک اقدام عملی مرتبط را با تلفن همراه خود انجام داده اند.
  • 39 درصد از خریداران، تحت تأثیر یک جستجوی مرتبط قرار گرفته اند.
  • 3: میانگین تعداد کلماتی که یک کاربر در طی جستجوی خود از آن ها استفاده می کند.
  • تقریبا 8 درصد از جستجو های انجام شده، به صورت جملات سوالی هستند.
  • 8 درصد از مطالب نمایش داده شده در نتایج گوگل، منجر به تغییر جستجوی کاربر بدون کلیک بر روی نتایج می شود.
  • 21 درصد از جستجو کنندگان، بر روی نتایجی بیش از یک نتیجه کلیک می کنند.
  • 8 درصد از نتایج نمایش داده شده توسط گوگل، منجر به این امر می شوند که جستجوگر بر روی نتیجه کلیک می کند ، سپس به صفحه نتایج جستجو باز می گردد و نتیجه متفاوتی را انتخاب می کند.

 

آمار ساخت لینک

 

  • بیش از 1000 کلمه: میانگین طول محتوای فرم طولانی که اشتراک گذاری و لینک بیشتری را نسبت به محتوای فرم کوتاه تر دریافت می کنند.
  • 41 درصد از شرکت های بزرگ، ساخت لینک را سخت ترین تاکتیک SEO می دانند.

 

آمار گوگل

 

  • 130 هزار میلیارد: تعداد صفحات وبی که تا سال 2016، گوگل از آن ها آگاه بود.
  • 2 هزار میلیارد: تعداد تخمینی جستجوهایی که توسط Google در هر سال در سراسر جهان انجام می شود. که به 63000 جستجو در ثانیه تجزیه می شود. 3.8 میلیون جستجو در دقیقه، 228 میلیون جستجو در ساعت، 5.5 میلیارد جستجو در روز و 167 میلیارد جستجو در هر ماه.
  • 1 میلیارد: تعداد نفراتی که از جستجوی گوگل در هر ماه استفاده می کنند.
  • 40 تا 60 میلیارد: تعداد تخمینی جستجوهایی که هر ماه در Google در ایالات متحده رخ می دهد.
  • 1600: چه تعداد پیشرفت در جستجوی Google در سال 2016 راه اندازی شده است.
  • 81.12 درصد: کل سهم بازار موتور جستجوی Google در حال حاضر
  • 15 درصد: درصد جستجوی روزانه Google که قبلاً هرگز جستجو نشده است.
  • کمتر از 1 دقیقه: زمان میانگین جستجو در گوگل (از زمان درخواست اولیه تا بارگیری صفحه نتایج جستجو و انتخاب هر نتیجه ، به علاوه هر دکمه برگشت به آن SERP ها و انتخاب نتایج جدید.)
  • 30 درصد از کل جستجوهای تلفن همراه مربوط به مکان است.
  • 66 درصد از جستجوهای مجزا، منجر به یک یا چند کلیک در نتایج Google می شوند، در حالی که 34 درصد از جستجوها به هیچ وجه هیچ کلیکی دریافت نمی کنند.
  • 4 درصد از جستجوها در Google منجر به کلیک بر روی تبلیغات می شوند.
  • 9 درصد از نتایج جستجو در گوگل، منجر به کلیک بر روی Google Maps می شوند.
  • تقریبا 5  درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی Google، منجر به لینک شدن به Knowledge Graph می شوند.
  • 3 درصد از کلیک در نتایج جستجوی Google به قسمت تصاویر آن می رود.
  • تقریبا 0.23 درصد از کلیک ها بر روی نتایج جستجویGoogle، منجر به انتقال به بخش نتایج توئیتر می شوند.
  • 1.8 درصد از کلیک ها بر روی نتایج گوگل، منجر به انتقال به یوتیوب (Youtube) می شوند.
  • 16 درصد از کلیک ها بر روی نتایج گوگل، به قسمت Gmail منتقل می شوند.
  • 55 درصد از کلیک ها بر روی نتایج گوگل به بخش خرید گوگل منتقل می شوند.
  • 8 درصد از کلیک ها بر روی جستجوی مجزای Google منجر به کلیک روی یک ویژگی Google، یعنی YouTube ،Google Maps ،Gmail ،Google Books، فروشگاه Google Play و… می شوند.
  • 25 درصد از کل حجم جستجو، خارج از 100 میلیون کلمه کلیدی برتر اتفاق می افتد.
  • 9 درصد از جستجوهای Google انجام شده بر روی دستگاه های تلفن همراه با یک کلیک ارگانیک، 2 درصد همراه با کلیک پرداخت شده و 57.1 درصد بدون کلیک هستند.
  • 2 درصد از جستجوهای Google انجام شده بر روی دستگاه های رومیزی، همراه با کلیک ارگانیک، 2.8 درصد با کلیک پرداخت شده و 35 درصد بدون کلیک هستند.

 

کانال های بازاریابی و آمار و ارقام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

 

  • 20: تعداد دفعاتی که SEO بیشتر از PPC در موبایل و دسکتاپ از ترافیک بیشتری برخوردار است.
  • 45 درصد از کل شرکت ها می گویند که بازاریابی محتوا با استراتژی سئوی آن ها کاملاً یکپارچه است.

 

با سایر مقالات آکادمی دیجیتال مارکتینگ نیترو همراه باشید:

روش های بهبود نرخ کلیک (CTR) و تاثیرگذاری بر نرخ کلیک

مردم چگونه جستجو می کنند؟ | نحوه جستجوی مردم در گوگل

 

از طريق
آژانس دیجیتال مارکتینگ نیترو
منبع
search engine journal
برچسب ها

نوشته های مشابه

0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخوردهای درون خطی
نمایش تمامی نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
مشتاق نظرات شما هستیم. لطفا نظرات خود را بین کنیدx
()
x
بستن
بستن